خبرهای داغ:

بیانیه انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی قتل استاد داریوش مهرجویی و همسرش

خبر تلخ و ناگوار قتل استاد داریوش مهرجویی خالق آثار ماندگاری مانند؛"گاو"، "هامون" و بسیاری از آثار سینمایی دیگر و همسرشان جامعه‌ی هنری کشور و مردم بافرهنگ و آشنا به سینما را داغدار کرد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۵۹
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، خبر تلخ و ناگوار  قتل استاد داریوش مهرجویی خالق آثار ماندگاری مانند: "گاو"، "هامون" و بسیاری از آثار سینمایی دیگر و همسرشان جامعه‌ی هنری کشور و مردم بافرهنگ و آشنا به سینما را داغدار کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بنام خداوند بخشنده و مهربان

روزهای اخیر مردم جهان به ویژه مردم ایران اسلامی شاهد اخبار و تصاویر ناگوار مربوط به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه‌، توسط صهیونیست‌هایی است که تلافی شکست مفتضحانه‌ی خود را در رویارویی مستقیم با جبهه‌ی مقاومت با موشک و بمباران سرزمین غزه بر سر مردم بی‌دفاع آن خالی می‌کنند‌؛ سکوت دولت‌های حامی این رژیم جعلی باعث اجماع و اعتراض مردم آزاده در سراسر جهان علیه جنایات وصف‌ناشدنی صهیونیست‌ها شده‌است.
هنرمندان متعهد این آب خاک هم از اعمال فوق اعلام انزجار نموده و حمایت خود را از مردم مقاوم و مظلوم غزه اعلام کرده و پایان این کشتار را خواستار شده‌اند.
دراین میان، خبر تلخ و ناگوار کشته شدن استاد داریوش مهرجویی خالق آثار ماندگاری مانند؛"گاو"، "هامون" و بسیاری از آثار سینمایی دیگر و همسرشان جامعه‌ی هنری کشور و به طبع مردم بافرهنگ و آشنا به سینما را داغدار کرد.
حادثه‌ی قتل استاد مهرجویی هرچند ضایعه‌ای سنگین و ناگوار است، اما تا روشن شدن ابعاد این واقعه‌ی تلخ توسط مراجع ذی‌صلاح نباید مورد سوء استفاده و گمانه‌زنی‌های ناصواب برخی‌ها و باعث وهن چهره‌ی سینمایی منحصربه فرد استاد مهرجویی گردد. در شرایط خاص کنونی که اجماع جهانی بر جنایات صهیونیستها در غزه حاصل شده است، برخی به دنبال ملتهب کردن اوضاع داخلی کشور بوده و قصد دارند با اختلاف‌افکنی بین ملت‌های همسایه و مسلمان آتش فتنه را روشن کنند.
بدیهی است حفظ آرامش در این شرایط و فرصت دادن به مراجع ذی‌صلاح برای روشن شدن ابعاد این حادثه می‌تواند به حل مسئله و احقاق حقوق از دست‌رفتگان حادثه‌ی فوق گردد.
انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان ضمن تسلیت این حادثه‌ی تلخ به بازماندگان و اهالی سینما، از مقامات و مراجع ذی‌صلاح درخواست می‌کند با پیگیری مجدانه، هرچه سریعتر به روشن شدن ابعاد موضوع فوق رسیدگی و در اطلاع‌رسانی فوری در تنویر افکار عمومی تلاش نمایند.

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان کشور

یکشنبه
۱۴۰۲/۷/۲۳

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار