بنوان خبر داد

آغاز دور جدید مسابقات استعدادیابی هیئت دو ومیدانی استان همدان

همدان-رئیس هیئت دو ومیدانی استان همدان از آغاز دور جدید مسابقات استعدادیابی هیئت دو ومیدانی استان همدان با نام سردار شهید «علی چیت سازیان» خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۷۲۱۹
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

مسعود بنوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: در ادامه  سیاستگذاری‌های آتی هیئت دو و میدانی استان همدان در برنامه‌های جامع و مدون استعدادیابی در راستای گرامیداشت شهداء و به منظور بسط و گسترش این رشته ورزشی مادر، دور جدید مسابقات همزمان با اختتامیه کنگره شهداء به نام سردار شهید علی چیت سازیان آغاز شد.

وی افزود: در این برنامه ۵۰ نونهال و نوجوان از نقاط مختلف شهری با حضور در پیست دو ومیدانی استادیوم ورزشی قدس در مواد مختلف اعم از ۱۰۰ متر، ۶۰۰ متر و مواد پرتابی به مسابقه پرداختند.

رئیس هیئت دو ومیدانی استان همدان عنوان کرد: نفرات برتر مسابقات پس از شناسایی تیم استعدادیاب برای آموزش به مربیان مجرب هیئت دو ومیدانی معرفی شدند.

وی گفت: دور جدید استعدادیابی هیئت دو ومیدانی استان متمایز از دوره‌های قبلی علاوه بر فیزیک ظاهری، با معاینه و اندازه‌گیری ۲۱ متغیر بدن توسط متخصصین و کارشناسان مجرب ، تحت نظر کمیته ملی المپیک ( ICSSPE )  و موسسه جهانی ( ISAK ) انجام می‌گیرد و مستعدین دو ومیدانی به صورت ویژه غربال می‌شود.

بنوان گفت: هیئت دو ومیدانی استان در بزرگداشت شهدای والامقام استان به صورت مقطعی و در یادواره‌ها متوقف نمی‌شود و مسابقات و برنامه‌های استعدادیابی منوط و مختص یک زمان خاص نیست چراکه شهداء همیشه زنده و یاد و نام گرامی آنها موجب برکت و چراغ هدایت هستند و تأسی به نام مقدس آنها بهترین الگو و اسوه برای نوجوانان در مسیر پیشرفت ورزش هستند.

وی ادامه داد: در دو مرحله قبلی برنامه جامع و مدون استعدادیابی که مزین به نام دو تن از شهدای نامدار استان سرلشگر شهید «حسین همدانی» و سردار شهید «علیرضا شمسی پور» موفق به انجام حدود ۵۰۰ مسابقه در محلات شهری و روستاهای استان شد.

رئیس کمیته صحرانوردی فدراسیون دو ومیدانی استان همدان عنوان کرد: در این برنامه کم نظیر حدود ۱۰ هزار نونهال و نوجوان مستعد استان در مسابقه شرکت کردند و  نفرات برتر مسابقات پس از اهداء حکم و مدال قهرمانی به طور رایگان در مدرسه دو ومیدانی مورد آموزش قرار گرفتند و برخی طی ماه‌های اخیر به افتخارات بزرگ کشوری و حتی آسیایی رسیدند.

وی گفت: امید است با کمک مسئولین بتوانیم مرحله نهایی و کشوری مسابقه دو صحرانوردی لیگ شهید همدانی را که اواخر آبان ماه در پیست اختصاصی  شهدای همدان جنب استادیوم شهید مفتح است، برگزار کنیم.

بنوان در پایان افزود: از همدلی و هم‌فکری هیئت رئیسه دو ومیدانی استان، کمک‌های معنوی فرماندهان سپاه استان، بنیاد شهید همدانی و معاونت روابط عمومی استان و خبرگزاری بسیج که به صورت ویژه اخبار و رویدادهای دو ومیدانی را منعکس و ما را در پیشبرد اهداف مورد حمایت و لطف خود قرار می‌دهند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار