خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از گذشت اولیای دم در یک پرونده قصاص نفس پای چوبه دار در شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۷۲۷۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجعفر عبداللهی، در گفتگو با خبرنگاران از گذشت اولیای دم در یک پرونده قصاص نفس پای چوبه دار در حوزه قضایی شهرستان شاهرود خبر داد.
او گفت: به مسؤولان قضایی سراسر استان سمنان تأکید شده است، جدیت لازم برای کسب رضایت از اولیای دم را به‌ویژه در پرونده‌های قصاص نفس دنبال کنند و سعی شود با برگزاری جلسات متعدد و مداومت جدی روحیه رأفت اسلامی و گذشت بین اصحاب پرونده‌ها را افزایش دهند.
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: صبح امروز موعد اجرای حکم قصاص نفس محکوم علیه در حوزه قضایی شاهرود بود و کماکان انگیزه و پشت‌کار مسؤولان قضایی برای کسب رضایت از اولیای دم ادامه داشت.
عبداللهی ادامه داد: درنهایت، تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب شاهرود و صلح یار حاضر در مراسم نتیجه‌بخش بود و در آخرین لحظه اجرای حکم، اولیای دم از قصاص نفس صرف‌نظر کرده و رضایت قطعی را ارائه کردند.
او بیان کرد: با اخذ رضایت از اولیای دم، قصاص نفس محکوم علیه منتفی شد و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به محاکم قضایی ارسال می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: با احتساب این پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس کسب شده است و همچنان از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح‌یاران دعوت به عمل می‌آید، در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها