خبرهای داغ:

نمایشگاه رینوتکس در ایستگاه یازدهم/ برگزاری برگزاری فستیوال دانش آموزی در نمایشگاه رینوتکس

تبریز- رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: یازدهمین نمایشگاه رینوتکس از ۱۴تا ۱۷ آذرماه با رویکردهای جدید در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۴۷۳۴۰
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا کریملو امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: در هفتم شهریورماه دبیرخانه نمایشگاه رینوتکس برای دریافت و ثبت طرح ها در سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی دایر شده و ثبت نام طرح ها از اول مهر آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.
وی افزود: یازدهمین نمایشگاه رینوتکس از ۱۴ الی ۱۷ آذرماه در سالن شهریار،امیرکبیر، پروین اعتصامی و آذربایجان برگزار می شود.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهارداشت: جذب و پرورش ایده های کاربردی و کمک به تجاری سازی آنها، شناسایی فناوران و تلاش برای ارتقای فناوری آنها، تلاش برای جلب کمک های دولتی و نهادهای حمایتی در توسعه طرح های فناورانه، برجسته سازی فرصت های ارزش ساز فناوری در حوزه های تخصصی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
بنا به گفته کریملو طرح های فناورانه در زمینه های خودرو و حمل و نقل، صنایع دفاعی، صنایع خلاق و فرهنگی، شهر هوشمند، نفت، گاز و انرژی، لوازم خانگی، سلامت و بهداشت، صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری، محیط زیست و آب، سرمایه گذاری و تجاری سازی، صنایع معدنی و مصالح ساختمانی، نوآوری و فناوری های آینده می توانند ثبت نام کنند.
وی از برگزاری اولین فستیوال دانش آموزی با عنوان رینوفست همزمان با نمایشگاه رینوتکس خبر داد و افزود: همزمان با نمایشگاه رینوتکس ۱۵۰ برنامه جنبی و رویداد برگزار می شود که یکی از مهم ترین آن ها برگزاری فستیوال دانش آموزی با عنوان رینوفست است که با موضوع هوش مصنوعی، هوافضا و رباتیک صورت می گیرد.
این رویداد در زون تخصصی برگزار می شود و تا کنون ۷۰ طرح دانش آموزی در این فستیوال ثبت نام کرده اند. و تعداد طرح های فناورانه ثبت نامی نیز به ۲۰۰ طرح رسیده است.

نمایشگاه رینوتکس در ایستگاه یازدهم/ برگزاری برگزاری فستیوال دانش آموزی در نمایشگاه رینوتکس

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به تفاوت این دوره از نمایشگاه رینوتکس با دوره های قبلی خاطرنشان کرد: این دوره از نمایشگاه از لحاظ ساختارگرایی به روز رسانی شده، افزایش کمی و کیفی در جوائز جشنواره صورت گرفته، مراحل ارزیابی طرح ها توسط داوران ملی افزایش پیدا کرده و در شکل ظاهری غرفه آرایی تغییراتی اعمال شده، همچنین کاربردی شدن زون های تخصصی، اجرای برنامه های ابتکاری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلب مشارکت برندهای مختلف در اجرای برنامه ها،رونمایی از چهار عنوان کتاب، برنامه ریزی برای بازدید هدفمند از نمایشگاه رینوتکس و ...از جمله تغییرات و تفاوت های این دوره از نمایشگاه است.
کریملو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در مورد برندسازی رینوتکس اقداماتی انجام شده یا خیر پاسخ داد: برند سازی رینوتکس خیلی موضوع مهمی است و برگزاری ۱۰ دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و تلاش برای برندسازی آن باعث شده است که رینوتکس در تقویم رویدادهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، همچنین با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه مکاتباتی انجام شده و آقای دکتر دهقان به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور موافقت اولیه را اعلام کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار