مسئول واحد شناسایی اهدای عضو دانشکده تربت‌جام مطرح کرد:

تربت‌جام پیشتازِ ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور

مسئول واحد شناسایی اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: واحد اهدای عضو این دانشکده پیشتاز در ترویج فرهنگ اهدای عضو به بیماران نیازمند عضو است که موفق به کسب مقام سوم در خراسان و مقام پنجم کشوری شده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۷۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌جام، طاهره محمدی اظهار کرد: واحد اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق شده مقام پنجم را در اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند کسب کند.

وی افزود: این واحد از سال ۹۸ در تربت‌جام آغاز به کارکرده و با اقدامات انجام‌گرفته و همچنین باتوجه‌به جمعیت تلفیقی شهرستان، به همت و تلاش تیم اهدای عضو بیمارستان سجادیه موفق شده در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو و بخشیدن زندگی دوباره به بیماران نیازمند پیوند پیشتاز شود.

محمدی تصریح کرد: علت مهم موفقیت اهدای عضو در تربت‌جام، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بوده که در دین اسلام ارزش بالایی دارد و به آن اشاره زیادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ماهه نخست امسال، ۶  فرد دچار مرگ مغزی با اهدای اعضای خود به ۲۵ بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشیدند.

مسئول واحد شناسایی اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ضمن قدردانی از خانواده‌های اهداکننده عضو در این شهرستان اعلام کرد: از ۲۵ عضو پیوندی صورت‌گرفته ارسال جاری چهار مورد پیوند کبد، چهار مورد پیوند کلیه،۲ مورد پیوند قلب،۱۰ مورد پیوند قرنیه و پنج مورد پیوند پوست است.

خبرنگار/ محمد رضاحقدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار