نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد
کد خبر: ۹۵۴۸۱۹۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

 


نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
خطیب جمعه هرات در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام به بیان ثمرات تقوا پرداخت و گفت کسی که در سایه سار گناه و معصیت خدا بخواهد زندگی کند جز ذلیل شدن چیزی نخواهد دید و اگر کسی در ذل تقوا و دوستی خدا زندگی کند این فرد قرب خدا را برای خود به دنبال خواهد داشت. حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با اشاره به آیات روایاتی از قرآن کریم
دشمن ترین مردم نسبت به ما را یهودیان و مشرکین برشمرد.
دشمن اصلی، مسلمانان و دین مبین اسلام و قرآن بعضی از یهودیانی هستند که علیه اسلام شمشیر کشیده اند.
وی ددر ادامه دشمن شناسی را مهمترین کار در پیشرفت جهان اسلام است دانست.

امام جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم نماز جمعه هرات مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت اگر بخواهیم یار جوان امام زمان عج باشیم باید اهل تقوا باشیم، کاسبی هایمان را حلال کنیم، حواسمان به زندگی خودمان با‌شد.
وی در ادامه با اشاره به سفارش اهل بیت به اهمیت نماز جمعه و اهمیت حضور در این آیین به حضور پرشور مردم هرات در نماز جمعه تاکید کرد و افزود :
شکوه و عظمت نماز جمعه باید به رخ کشیده شود.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو به هفته اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود : دو رکن اساسی در تربیت اولاد و فرزندان ما رکن مدرسه، مربیان، معلمان و خانواده است. آنچه در درون خانواده می گذرد مهم است، اقامه نماز پدر و مادر در منزل،
خانواده در قبال اخلاق فرزندان مسوول اند و پدران و مادران مربی عملی فرزندان در خانواده هستن و باید با نظارت کامل بر فرزندان بتوانیم یک تربیت کامل اسلامی شامل باشیم.
وی در ادامه با اشاره به طوفان الاقصی در فلسطین و اقدامات جبهه مقاومت بر علیه رژیم اشغالگر قدس این اقدام را غرور آفرین دانست.
وی در ادامه با اشاره به حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی این جنایت را محکوم کرد و به حمایت برخی از افراد در داخل کشور نفهمیده و نسنجیده از این اقدامات جنایتکارانه حمایت می کنند.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده گفت :مردم شهرستان خاتم می دانند فلسفه وجودی مسولان خدمت به امت اسلامی است بی شک هر کس خدمت بیشتری کرد در محضر امام زمان مقرب تر است و هر کس خیانتی کرد رسوا خواهد شد، از مسوولان شهرستان بابت پیگیری جلسات در سطح استان تقدیر کرد و خاطر نشان کرد اگر مسوولی در شهرستان در انجام وظایف و امورات خود کوتاهی کند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.
مردم این شهرستان پای کار این نظام هستند و عاشقانه رهبر فرزانه انقلاب را دوست دارند.

ارسال نظرات