خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی خبر داد
دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی گفت: هر ساله بالغ بر هزار نفر از سربازان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند و از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۱۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

سرهنگ بخشی دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه انصار الرضا علیه السلام استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: برنامه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۲ در دو بخش مهارت آموزی تخصصی و مهارت‌های عمومی پنجگانه برگزار می‌شود که هر کدام از کارکنان وظیفه به صورت خوداظهاری و بر اساس علاقه و توانمندی‌شان یک دوره مهارت تخصصی را انتخاب می‌کنند و آموزش لازم را می‌بینند.

وی با ببان اینکه همراه با کارت پایان خدمت گواهی مهارتی نیز به سربازان اعطا می‌شود افزود: مهارت‌های تخصصی در ۷ حوزه مهارتی برگزار می‌شود حوزه فرهنگی و هنری شامل آموزش یار قرآن کریم، فیلمبردار، فتوشاپ، تدوین، عکاسی دیجیتال و خبرنگاری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصار رضا استان برگزار می‌شود.

بخشی ادامه داد: مهارت‌های مربوط به حوزه مهندسی شامل مدیر فنی آسانسور، برق ساختمان و نگهداری سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی با همکاری اداره کل فنی حرفه‌ای استان و در حوزه کشاورزی شامل کشاورزی زراعی، دامی و باغی با همکاری جهاد کشاورزی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: مهارت‌ها در حوزه ایمنی و خدمات حفاظتی و مراقبتی شامل مهارت‌های ایمنی و بهداشت کار، آتش‌نشان و متصدی خدمات حفاظتی و مراقبتی است و در حوزه فاوا و آی‌تی شامل مهارت‌های نصب دوربین مداربسته، تعمیر شبکه، نصب فیلم‌های صوتی، نصب و تعمیر تلفن همراه و برنامه نویسی کامپیوتر و کار‌های الکترونیک است.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه انصار الرضا علیه السلام استان گفت: حوزه پنجم ورزش است که شامل مهارت‌های مربیگری آمادگی جسمانی، بدنسازی، مربی شنا، تعمیر وسایل ورزشی، انواع داوری رشته‌های ورزشی، مربیگری تیراندازی، زورخانه و کشتی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌های ورزشی ذی‌ربط برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مهارت‌های آماد و پشتیبانی شامل مهارت‌های پیرایشگر درجه ۲ مردانه، مکانیک و برق خودرو، آشپزی، نقاشی، نانوایی، جوشکاری، کارواش و خشکشویی با همکاری اداره کل فنی حرفه‌ای در حال برگزاری است و حوزه هفتم موزیک رزم نوازان وظیفه در ساز‌های مختلف است که آموزش‌های لاز‌م را کسب می‌کنند.

بخشی بیان کرد: همچنین محیط‌های واقعی کار شامل نظام استادکار و کارآموز است که در محیط‌های مانند آشپزخانه، تعمیرگاه، کارگاه‌های پروژه‌های مهندسی است که در طول خدمت کارکنان وظیفه‌ای که در این محیط‌ها فعالیت دارند به صورت فنی و تجربی نیز با کار آشنا می‌شوند و دانش مهارتی را از طریق متون آموزشی فنی حرفه‌ای فرا می‌گیرند و بعد از کسب هر مهارتی آزمونی برگزار می‌شود و به کارآموزان و قبول شدگان گواهی مهارت اعطا می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه به کارکنان وظیفه ماهر تسهیلات قرض الحسنه جهت حمایت از اشتغال پایدار، کاهش بیکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی و خوشایندسازی خدمت سربازی می‌گیرد گفت: این تسهیلات از محل جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه و سایر منابع استان با تصویب در کارگروه اشتغال استان اعطا می‌شود.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه انصار الرضا علیه السلام استان افزود: در کنار مهارت‌های تخصصی مهارت‌های عمومی پنجگانه برای نیرو‌های وظیفه برگزار می‌شود شامل مهارت‌های سبک زندگی، فضای مجازی و کسب و کار، امداد و نجات و مقابله با مخاطرات است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور خودکفایی نیرو‌های مسلح در برگزاری دوره‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه مجتمع‌های جوار پادگانی در حوزه‌های مهارت‌های تخصصی با همکاری اداره کل فنی وحرفه‌ای و قرارگاه مهارت آموزی سپاه احداث می‌شود.

بخشی در پایان افزود: هر ساله بالغ بر هزار نفر در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند و از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها