خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

روایت فعالیت بانوان جهادگر شاندیزی از اشتغالزایی برای ۸۰۴ نفر/ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی تا مرمت منازل سالمندان

مسئول گروه جهادی شهید صیاد شیرازی شاندیز از راه اندازی یک کارگاه زعفران خشک کن به همراه ۱۰ پایگاه توزیع گل زعفران در روستای چاه خاصه این بخش خبر داد که برای ۸۰۴ بانوی جویای کار به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی فصلی به ارمغان آورده است.
کد خبر: ۹۵۴۸۸۶۱
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

روایت فعالیت بانوان جهادگر شاندیزی از اشتغالزایی برای ۸۰۴ نفر/ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی تا مرمت منازل سالمندان+عکس

منصوره نیکو خصال، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، اظهار کرد: به همت گروه جهادی شهید «صیادشیرازی» حوزه بسیج خواهران حضرت زینب(س) شاندیز یک کارگاه زعفران خشک کن همراه با ۱۰ پایگاه توزیع گل زعفران در روستای چاه خاصه بخش شاندیز راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این کارگاه و پایگاه های توزیع گل زعفران در طول سال برای حدود ۸۰۰ نفر از بانوان شاندیزی به صورت غیر مستقیم و برای ۴ نفر هم به طور مستقیم اشتغالزایی فصلی ایجاد شده است.

نیکوخصال با اشاره به اینکه این کارگاه با هزینه اولیه ۸۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده ‌است، تأکید کرد: روزانه حدود یک تا ۱/۵ تن زعفران به این کارگاه در شاندیز جهت مراحل پاکسازی و خشک کردن آورده می شود.

وی افزود: حدود ۶ سال است که به توزیع و پخش گل زعفران را در شاندیز انجام می دهند، امسال هم در این ۱۰ پایگاه روزانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو گل زعفران بین بانوان شاندیزی توزیع می شود.

روایت فعالیت بانوان جهادگر شاندیزی از اشتغالزایی برای ۸۰۴ نفر/ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی تا مرمت منازل سالمندان+عکس
ایجاد اشتغال برای ۵ بانوی روستای ابرده علیا با یک کارگاه خیاطی

مسئول گروه جهادی شهید صیاد شیرازی با اشاره به راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی با هزینه اولیه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیان کرد: این کارگاه خیاطی در روستای ابرده علیا بخش شاندیز برای یک بانوی سرپرست خانواده با کمک و پیگیری این گروه جهادی در پرداخت وام قرض‌الحسنه راه اندازی شد که در این کارگاه نیز برای بیش از ۵ بانوی روستای ساکن ابرده علیا اشتغالزایی ایجاد شد.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های خیرخواهانه و مردمی این گروه جهادی، بیان کرد: به همت بانوان این گروه جهادی ۲ هفته قبل نیز یک سری جهیزیه به مبلغ یک میلیارد ریال تهیه شد که به یک عروس و داماد کم برخوردار در شاندیز اهدا شد.
روایت فعالیت بانوان جهادگر شاندیزی از اشتغالزایی برای ۸۰۴ نفر/ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی تا مرمت منازل سالمندان+عکس

نیکو خصال، با اشاره به کمک به دانش آموزان بی بضاعت در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: با همکاری خیرین و مشارکت بانوان گروه های جهادی شهید صیاد، شهید مسعود افشاریان، شهید علی پور، گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) و گروه جهادی کوثر مشکات، تعداد ۹۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شامل: کوله پشتی، انواع دفتر، بسته های مدادرنگی، خودکار، مداد قرمز و مشکی، پاک کن و تراش تهیه و به دانش آموزان بی بضاعت در سطح مدارس بخش شاندیز اهدا شد.

بازسازی و مرمت یک باب منزل بانوی سالمند نیازمند

وی به بخش دیگری از فعالیت های گروه جهادی صیاد شیرازی اشاره و بیان کرد: با کمک این گروه جهادی بازسازی و تعمیر یک باب منزل خانم سالمند نیازمند که دیوار خانه درحال ریزش بود با هزینه ۷۰ میلیون ریال انجام شد.

مسئول گروه جهادی شهید صیاد شیرازی، بیان کرد: فعالیت های این گروه جهادی به مدت ۶ سال زیر نظر حوزه بسیج خواهران حضرت زینب(س) شاندیز انجام می شود که عمده برنامه های گروه در راستای محرومیت زدایی و کمک به مردم نیازمند و بی بضاعت در سطح شهر و روستاهای بخش شاندیز انجام می گیرد.

نیکو خصال، فعالیت در عرصه های مختلف از جمله تهیه و توزیع بسته های معیشتی، اهدای جهیزیه و سیمونی به نوعروسان و خانواده های بی بضاعت و کم برخوردار، ایجاد کارگاه های مشاغل خانگی ویژه بانوان، تهیه و اهدای بسته های لوازم التحریر ویژه دانش آموزان بی بضاعت، اهدای کمک هزینه های درمانی به بیماران نیازمند و کمک به پرداخت وام های قرض الحسنه و بلاعوض به خانواده های کم برخوردار را از دیگر فعالیت های این گروه جهادی برشمرد.

خبرنگار/دوست حصار

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار