امام جمعه دشتستان:

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف هر انسانی را جریحه دار کرد

امام جمعه دشتستان در خطبه‌های نماز جمعه برازجان جمعه ۲۸ مهرماه، با اشاره به حادثه بیمارستان المعمدانی بیان نمود: حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف هر انسانی را جریحه دار کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۸۸
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح با اشاره به اهمیت انتخاب همنشین و دوست خوب اظهار داشت: در دنیا انسان بدون دوست، غریب و با غربت زندگی می‌کند و برای همیشه زندگی برایش مفهومی ندارد.
وی اضافه کرد: قرآن شریف در این رابطه آیات گوناگونی دارد که در ضمن آنها، مردم و مؤمنان را از برقرار کردن پیوند دوستی و مودت با کافران و مشرکان و منافقان بر حذر می‌دارد.
امام جمعه دشتستان با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت بیان کرد: به فرموده امام رضا (ع)، کسی که سمت راست امام جماعت چهل روز نماز بخواند، وارد بهشت می‌شود.
وی ادامه داد: از چیز‌هایی که رسول گرامی اسلام (ص) درباره آن به علی (ع) وصیت کرد این بود که سه چیز موجب رفعت درجه است؛ کامل گرفتن وضو در هوای سرد، انتظار نماز بعد از هر نماز، و رفتن در روز و شب به طرف نماز جماعت.
مصلح با اشاره به میلاد امام عسکری (ع) و تشریح نقش آن امام همام در بقا و بالندگی تشیع خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری علیه السلام، خاتِم و پایان‌دهنده حرکت انسان ۲۵۰ ساله است و جامعه اسلامی را برای شروع مرحله دوم عصر تأویل یعنی «عصر زعامت و مرجعیت» و مدیریت نواب عام بر جامعه‌ی اسلامی، آماده کرد.
وی افزود: امام عسکری (ع) برای استمرار و عدم وقفه در دوره‌ی چهارم انسان ۲۵۰ ساله (دوران تلاش سازنده بلند مدت برای ایجاد حکومت الهی)، برنامه‌ای راهبردی -که امروزه مدیریتِ آینده نامیده می‌شود و از پیشرفته‌ترین انواع مدیریت‌هاست، را طراحی و اجرا کرد و آن نظریه ولایت فقیه بود.
امام جمعه دشتستان افزود: الگوی زعامت، مرجعیت و مدیریت نواب عام بر جامعه اسلامی و به عبارتی دیگر پایه‌ریزی نظریه ولایت فقیه، هرچند از زمان ائمه پیشین (ع) مطرح و جنبه علمی یافته بود، اما در زمانه امام عسکری (ع) هم جنبه‌ای عملی‌تر از قبل یافت.
وی گفت: شیعه به برکت این مدیریت‌آینده حضرت عسکری (ع)، نه تنها توانست در عصر غیبت، از خطر سقوط و انحطاط نجات یابد بلکه روزبه‌روز به حیات بالنده و قدرت خود افزوده است.
مصلح با اشاره به اهداف و نتاج عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: این عملیات پاسخی به تعرضات مستمر رژیم صهیونیستی و افراد تندروی حاضر در کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی بود که باعث هتک حرمت این مکان مقدس شده و سعی می‌شد از طریق آن حس تحقیر نیز به مسلمانان داده شود.
وی افزود: یکی دیگر از اهداف این عملیات که کمتر به آن پرداخته‌شده، تلاش‌های مستمر حماس برای تبادل زندانیان با رژیم صهیونیستی بود که دولت نتانیاهو هیچ‌کدام از ابتکارات و طرح‌ها در این خصوص را نمی‌پذیرفت و به همین دلیل این عملیات و اسرای صهیونیستی ناشی از آن می‌تواند در مسأله تبادل اسرا، کار برای مقاومت فلسطین را در مقابل دشمن آسان‌تر کند.
امام جمعه دشتستان اضافه کرد: مقاومت اسلامی در همان روز اول به مهم‌ترین هدف خود - درهم شکستن ساز‌های امنیتی، دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم جعلی- رسیده است و از آن پس، رژیم صهیونیستی دچار شکست غیرقابل ترمیم شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای این حملات مشخص بود که پیروز میدان چه کسی است و حماس با عملیات غافلگیرانه خود ثابت کرد می‌تواند یکی از مهم‌ترین عملیات‌های پیچیده نظامی را در شرایط محاصره به اجرا درآورد و در همان روز اول پیروز میدان باشد.
مصلح افزود: شکست سنگین اطلاعاتی، امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی که تعداد قربانیان در طرف فلسطینی، هر قدر هم که باشد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ضعف اطلاعاتی و امنیتی خود را در این میان زیر سوال ببرد.
وی با اشاره به حادثه بیمارستان المعمدانی ادامه داد: کشتار و نسل کشی حدود ۱۵۰۰ نفر بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی‌آید. این رژیم در این کشتار‌ها مسبوق به سابقه است.
امام جمعه دشتستان گفت: نتانیاهو و دولت وی، آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس، شورای امنیت، کشور‌های مسلمان مانند مصر، اردن، امارات و عربستان و محمود عباس و تشکیلات خود گردان نیز در این این جنایات نقش دارند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات