امام جمعه برازجان:

دانشگاه مرجعی برای حل مشکلات مردم باشد

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه به‌روز بودن، نیاز هر جامعه‌ای است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی مرجع حل مشکلات در استان بود.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۰۲
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

دانشگاه مرجعی برای حل مشکلات مردم باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از حضور فردی فرهیخته و بومی در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله این انتصاب نویدبخش خیر و برکت برای جامعه دانشگاهی و مردم استان و روز‌های درخشان دانشگاه باشد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان و زیرساخت‌های مناسب در شهرستان دشتستان، گفت: دشتستان از لحاظ وسعت، تعداد جمعیت، مواهب خدادادی و در بسیاری از برنامه‌های علمی، فرهنگی، مذهبی، وجود استعداد‌های درخشان و توفیقات در عرصه‌های مختلف، پیشگام بوده و همواره در رده برترین‌های استان قرار داشته که این موارد می‌طلبد نگاه مسئولان و مدیران ارشد استان به این شهرستان ویژه باشد.
امام جمعه برازجان، با بیان اینکه همه در استان به مثابه یک خانواده هستیم، یادآور شد: باید نگاه بخشی را که مانع اعتلا و توسعه است از تمامی نهاد‌ها دور کرد، رشد هر بخش از استان موجب رشد و تعالی تمام استان و کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دشتستان بستر‌های توسعه‌ای و فعالیتی در همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی فراوان یافت می‌شود، عنوان کرد: در دشتستان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسبی وجود دارد که باید از آنان بهره گرفت که بهترین نهاد برای این مهم، دانشگاه‌ها هستند.
امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه به‌روز بودن نیاز هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی مرجع حل مشکلات در استان بود و هر نهاد و سازمانی که با مشکلی مواجه می‌شد، به دانشگاه مراجعه می‌کرد، اما متأسفانه دانشگاه در سنوات اخیر با بی‌مهری‌هایی مواجه شد که زیبنده نیست.
حجت الاسلام مصلح در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر نیز گفت: خوشبختانه توجه و توازن توسعه کمّی و کیفی در دانشگاه مناسب بوده، اما در مقطع کنونی، تجمیع ظرفیت‌ها به منظور افزایش کیفیت از ضروریات است.
وی با تأکید بر لزوم حمایت از برنامه‌های جامع و اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در استان و شهرستان دشتستان، ابراز کرد: خوشبختانه نیرو‌های پای کار و پیگیر در دانشگاه آزاد اسلامی استان و شهرستان دشتستان مشغول فعالیت هستند که البته نیازمند حمایت و همراهی بیشتر هستند، قطعاً کمک به دانشگاه، کمک به مردم خواهد بود.
سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه دشتستان، اظهار کرد: امروز بعد از حدود ۲۴ سال به استان زادگاهم برگشته‌ام و خدای را شاکرم که فرصت خدمت به استان و مردم استانم که به آن تعلق خاطر دارم مهیا شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با تأکید بر اینکه حمایت و رهنمود‌های سازنده مدیران و مسئولان استان، موجب دلگرمی در انجام رسالت و وظایف دانشگاه خواهد بود، تشریح کرد: خیرخواهی و دغدغه‌مندی سازمان‌ها و مدیران اثرگذار در برنامه‌های استان، راه گشا و چراغ راه دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در استان بلکه در کشور نهادی یکپارچه است، خاطرنشان کرد: این دیدگاه مدیران ارشد دانشگاه و مورد تأکید شخص رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است و پیش بینی تمام برنامه‌های دانشگاه نیز بر این اساس با محوریت سند جامع تحول و تعالی دانشگاه است.
رازقی با تأکید بر اینکه در کنار برنامه‌های مرسوم دانشگاه، توجه ویژه به برنامه‌های درآمدزایی دانش بنیان هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولین دانشگاه در اجرای برنامه‌ها همواره به‌دنبال رضایت اجتماعی و منافع جامعه هستند، یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان، توجه به ظرفیت مهم خرما و نخیلات و محصولات فرآوری از خرما است که در استان وجود دارد و قطعا موجب شکوفایی اقتصادی و رضایت معیشتی خواهد بود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات