رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۱ پروژه پژوهشی و پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی در این پالایشگاه انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۶۳
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن خزلی رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۱ پروژه پژوهشی و پایان نامه تحصیلات تکمیلی در این پالایشگاه انجام شده است.

 

 وی افزود: از این تعداد ۵ پروژه پژوهشی، یکپروژه فرصت مطالعاتی، یک مورد پروژه پژوهشی خاتمه یافته و نیز از ۴ عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی نیز حمایت شده است. 

 

 رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد:همچنین عقد قرارداد ۲ پروژه پژوهشی با عنوان بررسی و امکان سنجی افزایش ظرفیت واحد شیرین سازی گاز انجام گرفته است.

 

خزلی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح توسعه و افزودن واحد فرآورش فاز ۲ پالایشگاه ایلام، می بایست عوامل بازدارنده و گلوگاه هایی از نقطه نظر فرآیند، مکانیک، ابزار دقیق و غیره وجود دارد که ظرفیت بهره وری واحد شیرین سازی را کاهش و امکان دستیابی به ظرفیت اسمی و در صورت نیاز، افزایش آن را محدود ساخته است.

 

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: این تحقیق، به دنبال شناسایی گلوگاه ها و پیشنهاد سناریو های اجرایی جهت رفع آنها، به کمک ابزارهای روزآمد نظیر بسته های محاسباتی شبیه سازی و تا حدودی، تحقیقات میدانی است.

 

 وی به مطالعه شبکه پایش کیفی آب‌های زیرزمینی به منظور ارزیابی سناریوهای نشت مخازن این شرکت اشاره و تاکید کرد: هدف از اجرای این پروژه بررسی و طراحی شبکه پایش کیفیت خاک و آب‌های زیر زمینی بر اساس الزامات صیانت از محیط زیست در محدوده تاثیر پذیر پالایشگاه گاز ایلام است.

 

خزلی گفت: بررسی و مطالعه حوزه آبخیز، مطالعات خاک شناسی و تعیین نوع و منایع آلاینده، ارزیابی فعالیت های پالایشگاه بر کیفیت منابع آب‌های زیرزمینی و خاک منطقه، طراحی شبکه پایش خاک و آب‌های زیر زمینی، بررسی سناریوهای محتمل آلودگی آب و خاک و راهکارهای پاکسازی آن، از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه پژوهشی بوده است.

 

وی به عقد قرارداد یک پروژه فرصت مطالعاتی با عنوان تدوین الگوی عوامل مالی و غیرمالی مؤثر بر قیمت محصولات در این پالایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت:‌ درا پژوهش تلاش می‌شود الگوی عوامل مالی و غیرمالی مؤثر بر قیمت محصولات در پالایشگاه گاز تدوین شود که تدوین این الگو می تواند موجب ارزیابی عملکرد دقیق‌تر شرکت و کارکنان شود و به تخصیص بهینه منابع و رتبه‌بندی دقیق عوامل مؤثر بر موفقیت پایدار شرکت کمک کند.

 در نیمه نخست سال جاری تعداد ۴ جلسه شواری پژوهش و ۷جلسه کمیته تخصصی و بررسی ۳۵ عنوان پروپوزال پژوهشی در این شرکت برگزار شده است.

 

ارسال نظرات