مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همکاری بین دو نهاد و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروهای مرزبانی استان در حفاظت از انفال الهی، با فرمانده مرزبانی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۳۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط‌زیست و مرزبانی کشور، در راستای تعامل و همکاری بین دو نهاد و نیز استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروهای مرزبانی در حفاظت از محیط‌زیست استان و همچنین افزایش سطح همکاری در راستای حفاظت مؤثر از محیط‌زیست در مناطق مرزی، با سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

 

سردار سرتیپ دوم مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در این دیدار، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در راستای انفال الهی، اظهار کرد: امنیت، بخش‌های مختلفی دارد و حفاظت محیط‌زیست استان در تأمین امنیت عمومی مردم در حوزه سلامت پرچم‌دار و نقش بسیار کلیدی و مهمی دارد و کار محیط‌زیست کم‌تر از دستگاه‌های امنیت‌ساز نیست.

 

وی حفاظت از گونه‌های زیستی، جانوری و منابع طبیعی را از مأموریت‌های مهم مرزبانی استان خراسان رضوی بیان کرد و افزود:  برای مرزبانان استان تکلیف شده، تا در برابر هر گونه تخریب و تصرف، شکار غیرمجاز و دست‌درازی به انفال الهی مقابله کنند و تمام تلاششان را انجام بدهند، تا این سرمایه‌های ارزشمند الهی برای آیندگان حفظ شود.

 

شجاع بیان کرد: وجود این تنوع زیستی، طبیعی و حیات‌وحش ارزشمند در مناطق استان، نشان از زحمات شبانه‌روزی و بی‌شائبه محیط‌بانان حفاظت محیط‌زیست استان می‌باشد و علی‌رغم اینکه حفاظت از محیط‌زیست یک کار تخصصی است، اما نیازمند عزم همگانی دارد، چرا که این یک تکلیف اجتماعی و شرعی است و در روایات متعدد این امر بارها سفارش و تکلیف شده است.

 

اهمیت حفاظت از محیط‌زیست در تأمین امنیت مردم

 

مهدی اله پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نیز در این دیدار مطرح کرد: استان خراسان رضوی با ۴۲ منطقه تحت مدیریت، رتبه اول را در کشور از حیث تعداد مناطق حفاظت شده به خود اختصاص داده و همکاری و تعامل حفاظت محیط‌زیست و مرزبانی استان، مصداق بارز مرزبانی زیستی است.

 

وی حفاظت از محیط‌زیست را در تأمین امنیت مردم بسیار مهم دانست و توضیح داد: با عنایت به مرزی بودن مقدار قابل‌توجهی از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان خراسان رضوی، نیازمند افزایش همکاری مشترک در این زمینه هستیم، تا از حداکثر این ظرفیت‌ها برای حفظ و حراست از این سرمایه‌های ارزشمند خدادادی استفاده کنیم.

 

اله پور تصریح کرد: افتخار ما این است که در خطه خورشید زیر سایه حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) خدمتگزاری می‌کنیم و از این سرمایه ملی، حفاظت و حراست می‌نماییم.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه محیط‌زیست مرزی استان، با عنایت به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مرزبانان جان‌برکف دارای امنیت حفاظتی بیشتری است و این موضوع قابل‌تقدیر و قدردانی می‌باشد چرا که آسیب‌های محیط زیستی غیرقابل‌جبران بوده و برای حفظ آن نیازمند عزم همگانی تمامی مردم، دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی هستیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: با عنایت به جمعیت زائرینی که در سطح شهر مشهد مقدس و خراسان رضوی داریم، خود را مکلف به حفظ محیط‌زیست جهت حفظ سلامت زائرین و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج (ع) می‌دانیم و تمام تلاشمان را در حفاظت از این منابع ارزشمند بکار خواهیم گرفت.

 

ابوالفضل شعبانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حال حاضر محیط‌بانان و تجهیزات موجود اعلام کرد: در حال حاضر هر محیط‌بان ۱۸ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده را صیانت می‌کند و باتوجه‌به کمبود نیروی انسانی که در حال حاضر در استان داریم، نیازمند حمایت و پشتیبانی‌های مرزبانی در مناطق مرزی استان هستیم.

 

وی اذعان داشت: مرزبانان استان، در خصوص انهدام باندهای قاچاق حیات‌وحش و جلوگیری از خروج این‌گونه‌های ارزشمند از کشور، نقش بسزایی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها