به همت حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان ایلام؛

هفتمین سوگواره عکس «آیینه داران» و اولین سوگواره «رحیل» برگزیدگان خود را شناخت

طی آیینی در حوزه هنری استان ایلام از برگزیدگان هفتمین سوگواره عکس «آیینه داران» و اولین سوگواره «رحیل» تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۶۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
هفتمین سوگواره عکس «آیینه داران» و اولین سوگواره «رحیل» برگزیدگان خود را شناخت

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خیراللهی رییس حوزه هنری استان ایلام در این مراسم عنوان کرد: آثار تجلیل شده امروز حاصل حضور عکاسان در موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین) در ایام اربعین حسینی است.

 

او گفت: هنرمندان استان ایلام شریف‌ترین هنرمندان کشور هستند که با دست خالی و در فقر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری فعال هستند و در عرصه ملی نیز شاهد درخشش آنها هستیم.

 

رییس حوزه هنری استان ایلام با اشاره به کمبود بودجه برای تکمیل برج هنر ایلام، خاطرنشان کرد: ایلام از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری فقیر است و لذا بیشتر زحمات بر دوش نیروهای انسانی و هنرمندان و اهالی فرهنگ قرار دارد.

 

خیراللهی خانه عکاسان حوزه هنری ایلام را دارای تفکر خاص و جریان ساز دانست و گفت: هنرمندان حوزه عکس استان ایلام می‌توانند با خلق آثار ماندگار و ثبت لحظات ناب بر فرهنگ و هنر استان و کشور اثرگذار باشد و حوزه هنری از تمام ظرفیت خود برای تولید آثار حمایت می‌کند.

 

او گفت: ۲۱۴ اثر در هفتمین سوگواره عکس آیینه داران دریافت شد که از ۴ نفر در بخش دوربین حرفه ای و ۳ نفر در بخش موبایلی تقدیر به عمل آمد.

 

رئیس بسیج هنرمندان استان ایلام نیز در این مراسم عنوان کرد: هنرمندان با کارها و ایده‌های خود می‌توانند منادی حق و حقیقت و دفاع از مظلوم باشند و اگر در این زمینه ساکت باشند، باید به افکار عمومی و وجدان خود پاسخگو باشند.

 

یاسر بیگ زاده گفت: انجمن عکس بسیج هنرمندان و خانه عکاسان حوزه هنری استان ایلام بر روی آموزش کار کنند و سعی کنند برای ثبت و مستند کردن اربعین سال آینده افکار زائران را درگیر و با خود همراه کنیم.

 

او گفت: در اولین سوگواره رحیل ۲۰۷ اثر دریافت شد که ۹۶ اثر در بخش مردمی و ۱۱۱ اثر در بخش حرفه‌ای بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار