امام جمعه هرات در خطبه های این هفته هرات تعیین کننده نظم جدید جهانی در جنگ زمینی با رژیم صهیونیستی را جبهه مقاومت عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۸۸
|
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

 

نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام علی علیه السلام در مورد تقوا، به اهمیت این موضوع تاکید کرد.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحثی که باید بدان عمل کنیم سنت خداوند در زندگی بشری است
زندگی و جوامع بشری نیاز به یک سری قانون دارد لذا انسانی که بخواهد به مرحله ای از کمال برسد باید برخی از قوانین و سنت ها را رعایت کند. سنت امتحان و سنت هدایت همیشگی است و خداوند همیشه انسان ها را مورد آزمایش قرار می دهد.
بعضی از سنت های الهی مشروط به چیز دیگری است، قوانین مشروط پروردگار برای همه انسان هاست و عطای خداوند تبارک و تعالی برای همه است.
وی در ادامه با اشاره به سوره محمد (ص) خاطر نشان کرد هر کس راه هدایت را برود، اهل مسجد است، اهل اخلاق خوش است خداوند هدایت را برای او زیاد می کند و به او تقوای خودش را زیاد می‌کند اما کسانی که در مسیر اشتباه می روند و منحرفانه قدم بر می‌دارند اینها در ضلالت و گمراهی غوطه ور می شوند.
امام جمعه هرات در ادامه خطبه های اول با اشاره به آیات و روایاتی به ویژگی های انسان های گناهکار پرداخت.

خطیب جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم نماز جمعه هرات مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به برکات نماز جمعه خواستار بیان آیات و روایات در خصوص اهمیت نماز جمعه از سوی ائمه جماعت شد و با اشاره به آداب حضور امام علی علیه السلام در نماز جمعه خواستار حضور پرشور مردم در این آیین عبادی و سیاسی شد.
وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی در هفته پیش رو یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی داشت و افزود :
هنر انقلاب اسلامی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این است که جوانان و نوجوانان را تحلیل گر سیاسی و اجتماعی تربیت کنیم.
نسل فهمیده ها در جنگ تحمیلی ثابت کردند انقلاب اسلامی ایران همیشه پیروز در همه صحنه هاست و این نسل جوان ایران را به سر منزل مقصود می رساند سردمدار مبارزه با استکبار همین جوانان مومن و با کرامت ایران اسلامی هستند.
امام جمعه هرات با بیان اینکه مبارزه با استکبار و نظام سلطه تعطیل پذیر نیست این مهم را جزو مبانی انقلاب دانست.
وی در ادامه با اشاره به شهادت کودکان در غزه به سکوت سلبریتی ها و روشنفکران اشاره کرد.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ترس و وحشت غرب از جبهه مقاومت پرداخت و گفت :
طوفان الاقصی تند بادی عظیم بود که ذهنیت های غرب را ویران کرده است.
ترس غرب از این سه نکته است :
اول اتحاد جبهه مقاومت در عراق و سوریه و یمن
دوم خسارت در جنگ زمینی فقط به اسرائیل نمی رسد بلکه همه حامیان او را در بر خواهد گرفت
سوم صهیونیسم می خواهد بگوید حماس فلسطین و جبهه مقاومت و سپاه و رزمندگان جبهه مقاومت تروریسم هستند در حالی که خودشان اول تروریسم جهان هستند.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با بیان اینکه اگر صهیونیست وارد جنگ زمینی شود نظم جدید جهانی را جبهه مقاومت تعیین می کند گفت : انشالله پیروز نهایی جبهه مقاومت خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به گفت و شنود با جوانان شهر به رسم و رسوم های اشتباه که مانع ازدواج جوانان شده است اشاره کرد و گفت : مواظبت با برخی از اخلاقیات زندگی زمینه ساز زندگی آرام و خوش خواهد بود.

ارسال نظرات