دبیر ستاد انتخابات استان ایلام:

قطعی شدن ثبت‌نام ۲۲۹ نفر در استان ایلام برای انتخابات مجلس

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ثبت‌نام ۲۲۹ نفر در استان ایلام برای انتخابات مجلس قطعی شده است.
کد خبر: ۹۵۴۹۶۳۹
|
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشید زرگوش در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام انتخابات مجلس اظهار داشت: فرایند یک‌هفته‌ای ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان پذیرفت و در کل استان ۲۲۹ نفر رسماً کاندیداتوری خود را برای مجلس دوازدهم قطعی کردند.

 

 وی افزود: از این تعداد ۱۷۵ نفر مربوط به حوزه انتخابیه مرکز ایلام یعنی شهرستان‌های هشت‌گانه شمالی استان و تعداد ۵۴ نفر نیز برای شهرستان‌های چهارگانه جنوبی استان به مرکزیت دهلران رسماً داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم شدند.

 

 وی ادامه داد: مدرک تحصیلی که داوطلبان داشتند به این صورت است که تعداد ۳۹ نفر با مدرک دکترا معادل ۱۷ درصد کل داوطلبان، تعداد ۱۷۴ نفر با مدرک فوق‌لیسانس معادل ۷۶ درصد و مابقی افراد هم با مدرک لیسانس و معادل آن ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

 

 وی عنوان کرد: ترکیب سنی ثبت‌نامی‌ها به‌این‌ترتیب است که رده سنی ۴۵ تا ۵۵ سال ۴۴ درصد را به خود اختصاص داده، ۳۵ تا ۴۰ سال که ۱۷ درصد، ۴۰ تا ۴۵ سال ۱۵ درصد و نیز رده چهارم ۵۵ تا ۶۰ سال با ۱۲ درصد است.

 

 زرگوش بیان داشت: نکته مهم و قابل‌ذکر اینکه تعداد افرادی که امسال ثبت‌نام کردند نسبت به‌دور گذشته در استان یک رشد قابل‌توجه ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از این است که ما انتخابات آینده با مشارکت بیشتر و پرشورتری مواجه خواهیم بود.

 وی گفت: ۱۵ نفر از بانوان استان نیز برای حضور در انتخابات ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند که نسبت به انتخابات گذشته رشد ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار