فعالسازی معادن کوچک مقیاس در مناطق کمتر برخوردار

تهیه نقشه راه سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در خصوص فعالسازی معادن کوچک مقیاس در مناطق کمتر برخوردار با همکاری معاونت احیاء معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو
کد خبر: ۹۵۴۹۸۱۲
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور، مهندس جورجانی، معاون احیاء معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو، در این جلسه با بیان اینکه ما می‌توانیم با ایجاد شرکت‌های کوچکی که سهام‌دار آن مردم بومی هر منطقه هستند زمینه مشارکت آنان را فراهم کنیم.
فعالسازی معادن کوچک مقیاس در مناطق کمتر برخوردار
وی گفت: یکی از موثرترین راهکار‌های راه‌اندازی معادن نیمه‌فعال تشکیل شرکت‌های بازرگانی است. بسیج میتواند تحت عنوان صندوق‌های محلی و یا تعاونی‌ها این کار را انجام دهد.

یکی دیگر از راهکار‌های راه‌اندازی معادن نیمه‌فعال استفاده از شرکت‌های راهبری است به این منظور که با استفاده از این شرکتها، صندوق‌ها و یا تعاونی‌های روستایی که در محل آن معدن تشکیل شده‌اند اقدامات فنی تعاونی‌ها را انجام خواهند داد.

در این مدل، سهام‌داران نقش (ترابری، نیروی کار و ...) خود را دارند و براساس نقش هرکدام، سود در نظر گرفته خواهد شد ما با حمایت خود از این تعاونی‌ها میتوانیم تا حدود زیادی معضل معارض محلی را برطرف و معدن را به رونق خوب برسانیم.

در ادامه دکتر اصغری، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور، عنوان نمودند که: اولویت بسیج در فعالیت‌های معدنی مشارکت دادن مردم در فعال‌سازی معادن و ایجاد زنجیره‌های ارزش کوچک خصوصاً در مناطق کم‌تر برخوردار می‌باشد.

ایشان افزودند: استفاده از ظرفیت‌های قانونی اسناد بالادستی در تدوین دستورالعمل‌های اجرایی این مأموریت مدنظر بسیج خواهد بود.

در پایان مصوب گردید که سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن و معاونت احیای معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو، با تدوین نقشه راه مشترک به فعال سازی معادن کوچک مقیاس مناطق کم‌تر برخوردار اقدام نمایند.

ارسال نظرات