خبرهای داغ:
سردار مجتبی باستان طی مصاحبه‌ای برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی امسال را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۹۹۵
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

تشریح برنامه‌های امسال روز دانش آموز

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی که در جوار مزار شهید فهمیده برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز هشت آبان مصادف با سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و روز دانش آموز است.

نوجوان روز بسیج دانش‌آموزی

هفته استکبارستیزی

وی افزود: از هشت آبان تا سیزده آبان هفته‌ی استکبارستیزی و هفته بسیج دانش‌آموزی است.

سردار باستان خاطر نشان کرد: بسیج دانش‌آموزی با کمک وزارت آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین و همه‌ی دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال در حوزه‌ی تعلیم و تربیت از هشت آبان تا سیزده آبان برنامه‌های متنوعی را بر اساس سه رویکرد تعریف کرده است:

رویکرد اول امیدآفرین، نشاط آفرینی و تبیین هویت ملی است؛ شعاری هم که در نظر گرفتیم عبارت است از: نظم نو جهانی با نسل آرمانی.

اولین برنامه‌ای که در نظر گرفتیم همین برنامه است با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز متوسطه‌ی دوم، در کنار مزار شهیدان فهمیده انشالله اعزام راهیان نور از امروز رسما آغاز می‌شود؛ در نظر داریم از امروز در هفته‌ی استکبار ستیزی انشاالله ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور اعزام بشوند به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دوران دفاع مقدس.

نوجوان روز بسیج دانش‌آموزی

جشن‌‌های چند هزار نفری دانش آموزی

وی افزود: دومین برنامه‌ای که در نظر گرفتیم جشن‌های بزرگ پنج تا پانزده هزار نفری دانش آموزان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها است تحت عنوان نسل طوفانی که فردا رسما آغاز می‌شود که با حضور وزیر آموزش و پرورش و انشاالله با حضور ده هزار نوجوان تبریزی این برنامه با شعار نسل طوفانی در حمایت از کودکان مظلوم غزه و اعلام انزجار از حرکت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود. در مراکز استان‌ها هم تا سیزده آبان ادامه دارد.

نوجوان روز بسیج دانش‌آموزی

پویش جهانی فریاد عروسک ها

چند برنامه‌ی محتوایی نیز در فضای مجازی تعریف کردیم یک پویش جهانی تعریف کردیم تحت عنوان the scream of the dolls به معنای فریاد عروسک‌ها. دانش‌آموزان ایرانی، دانش‌آموزان منطقه و دانش‌آموزان جهان، هر کدام از آن‌ها یک عروسک سر دست می‌گیرند به بهانه اعتراض به کشتار کودکان نوجوانان و دانش‌آموزان فلسطین توسط رژیم سفاک صهیونیستی؛

پس این پویش جهانی فریاد عروسک‌ها در این برنامه امروز رسما آغاز شد و فردا هم در تبریز و انشاالله امیدواریم پهنه‌ی جهان را بیابد.

نوجوان روز بسیج دانش‌آموزی

پویش ملی حقوق منهای بشر مساوی است با آمریکا

دومین برنامه که در نظر گرفتیم پویش ملی حقوق منهای بشر مساوی است با آمریکا

حقوق منهای بشر مساوی است با آمریکا یک پویش ملی است. صدسال دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم طراحی کردیم خود دانش‌آموزان با کمک والدین، معلمان و همکلاسی‌ها یک سوال را انتخاب می‌کنند و پاسخ می‌دهند و در سامانه‌ شاد برای ما ارسال می‌کنند. به بهترین پاسخ‌ها انشالله جوایزی اهدا می‌شود. و در نهایت با کارگروه علمی و ناظرین علمی‌ای که داریم یک کتابچه‌ای تحت همین عنوان چاپ می‌شود با پاسخ‌های دانش‌آموزی و در اختیار عموم دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

نوجوان روز بسیج دانش‌آموزی

سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه

برنامه‌ی بعدی که در نظر گرفتیم فرمانده واحدهای بسیج دانش آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی دوازدهم آبان ماه در نمازهای جمعه سخنرانان قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور خواهدبود. از درون مایه‌ی آن سخنرانی‌ها اعلام انزجار از حرکت ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از کودکان و دانش‌آموزان غزه‌ای و فلسطینی و برنامه‌ای که خیلی تاکید داریم برنامه‌های مدرسه‌محور است که دانش‌آموزان به اتفاق هم برنامه‌های درون مدرسه را با موضوع استکبارستیزی و جشن ملی استکبارستیزی در درون مدرسه خواهند دشت.  فضاسازی‌ها داخل مدرسه، برنامه‌ی آغازین مدرسه با سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران مراسم پرچم و اجرای گروه‌های سرود دانش آموزی در سطح مدارس و برنامه‌های متنوعی دیگر در نظر داریم.

نوجوان روز بسیج دانش‌آموزی

خاتمه برنامه‌ها با مراسم راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان

از امروز که برنامه‌ها شروع شده تا سیزده آبان با تمام برنامه‌های اقتضایی و بومی و برنامه‌هایی که اعلام کردیم در کنار تشکل‌ها در کنار معلم‌ها با حضور همه‌ی دانش‌آموزان انشاالله روز سیزده آبان یک مراسم راهپیمایی به یاد ماندنی در اعلام انزجار از آمریکا جنایتکار استکبار جهانی محکوم کردن حرکت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین انشالله داشته‌باشیم

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها