مدیر طرح آبرسانی تفرش گفت: طرح آبرسانی به شهر تفرش و 40 روستای در مسیر از طرح‌های سخت و پیچیده آبرسانی به شمار می‌رود که تاکنون 66 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۹۵۵۰۰۶۰
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اصحاب رسانه استان مرکزی در قالب اردوی «راویان پیشرفت» که با هماهنگی سازمان بسیج رسانه سپاه روح‌الله و روابط عمومی آب منطقه‌ای استان مرکزی برگزار شد، از چشمه هفتیان در 85 کیلومتری شهرستان تفرش و مسیر خطوط انتقال آب از این چشمه بازدید کردند.

علی مصلح‌آبادی مدیر این طرح آبرسانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح از جمله ابرپروژه‌های کشور به شمار می‌رود، گفت: طرح آبرسانی به شهر تفرش و 40 روستای در مسیر با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر، از جمله طرح‌های فعال آب‌رسانی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این طرح از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت گذر بودن از طرح‌های سخت و پیچیده آبرسانی است که تاکنون 66 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مصلح‌آبادی کل اعتبار هزینه شده برای این طرح را سه هزار و 640 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طول خط اصلی 60 کیلومتر و طول خط فرعی 100 کیلومتر، با 28 باب مخزن ذخیره به ظرفیت کل 15 میلیون و 910 مترمکعب و 4 ایستگاه اصلی پمپاژ(هفتیان، قزلجه، نقوسان و جفتان) است.

مدیر طرح آبرسانی تفرش خاطرنشان داد: در اجرای این طرح، انتقال 100 لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی پایدار به شهرستان تفرش و انتقال 50 لیتر بر ثانیه به روستاهای در طول مسیر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار