زنجان – مسئول گروه جهادی پرواز خاکی بسیج دانشجویی استان زنجان تنها مزد جهادگران آرامش و قرب الهی دانست و گفت:عامل اصلی موفقیت ها رضای خداوند متعال و دعای مردم است.
کد خبر: ۹۵۵۰۳۶۰
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

تنها مزد جهادگران آرامش و قرب الهی است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ خدمت به مردم مهمترین عامل و انگیزه برای گروه‌های جهادی است که تمام رنج و مشقت سختی سفر و مسیر پرتلاطم را بدوش میکشند تا بتوانند دردی از درد‌های قشر ضعیف جامعه را کم کنند و در کل میتوان گفت اولین فلسفه گروه‌های جهادی انسان سازی و خودسازی است.

از دیگر اهداف گروه‌های جهادی پزشکی تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری آحاد افراد جامعه به ویژه مناطق روستایی از خدمات پزشکی است چراکه با وجود پیشرفت‌ها هنوز مناطقی هستند که که به این امکانات دسترسی ندارند و گروه‌های جهادی پزشکی با حضور در این مناطق خدمتی کوچک، اما به وسعت دریا را به مردم ارائه می‌دهند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم و این سخن حکیمانه نشان دهنده ارزش و اجر گروه‌های جهادی است که بدون هیچ چشمداشتی در این عرصه قدم برداشته اند.

سیده زهرا حسینی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار میکند:متولد ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۷۹ و در حال حاضر دانشجوی دکترا داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان هستم.

حسینی می‌گوید:در ابتدا ورود به دانشگاه در عرصه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کردم و بنا به علاقه ام وارد گرو‌های جهادی علوم پزشکی شده و سپس مسئول خواهران گروه جهادی حیان دانشگاه علوم پزشکی شدم و پس از مدتی گروه پرواز خاکی را تشکیل دادیم و در حال حاضر نیز مسئولیت گروه جهادی پرواز خاکی بر عهده بنده است.

این بانوی جهادگر ادامه داد:گروه جهادی پرواز خاکی به صورت تخصصی در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارد و هدف ما ارائه خدمات تخصصی بهداشت و درمان در مناطق محروم استان است که این فعالیت‌ها شامل ارائه خدمات دندانپزشکی، ویزیت رایگان، روانشناسی و مشاوره، آزمایشگاه، داروخانه، مامایی. است.

وی بیان می‌کند:هدف دیگر ما در این گروه جهادی
مطالبه گری و بیان مشکلات مناطق محروم و ضعف این مناطق به مسئولین و پیگیری و حل مشکلات است.

حسینی می‌گوید: پیشگیری و آموزش یکی از راه‌های کاهش بیماری و مقابله با آن است که خوشبختانه با همکاری جهادگران توانسته ایم در این حوزه اقدامات متناسبی داشته باشیم علاوه بر آن در عرصه‌های مختلف همچون تهیه و توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر، عمران و آبادان و فرهنگی نیز فعالیت داریم.

این دانشجوی پزشکی عنوان می‌کند:در فصل زمستان بیشتر فعالیت‌ها در حاشیه شهر و در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر فعالیت‌ها در مناطق محروم سطح استان صورت می‌گیرد.

حسینی از اقدامات خود می‌گوید:به همت جهادگران گروه جهادی حیان درمانگاه صحرایی در منطقه ایجرود بخش حلب برپا شد و سپس به همت گروه جهادی پرواز خاکی درمانگاه صحرایی درصائین قلعه برپا کردیم و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و در این درمانگاه‌های صحرایی خدمات بهداشت و درمان، دندانپزشکی، روانشناسی و مشاوره، داروخانه، مامایی و پزشک عمومی ارائه شد.

وی ادامه می‌دهد:در مرداد ماه سال جاری بزرگترین و مجهزترین بیمارستان صحرایی در شهر قیدار برپا شد که شامل ۳۵ یونیت دندانپزشکی، پزشک عمومی و متخصصین اطفال، مشاور تغذیه، داخلی، گوارش، زنان، آزمایشگاه و تزریقات بود که می‌توان گفت یکی از مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی بود که گروه‌های جهادی علوم پزشکی تهران و لرستان نیز در این رزمایش حضور داشتند.

این جهادگر ادامه داد: کنار فعالیت‌های گسترده پزشکی به کمک دوستان و خیرین یک سری جهیزیه کامل برای نوعروس کم برخوردار تهیه و به این زوج جوان اهدا شد.

حسینی بیان می‌کند:با عنایت و لطف پروردگار متعال توانسته ام رتبه دوم مسابقه ملی مقالات و نانو را بدست آورم و همچنین در جشنواره رویداد گنج استان زنجان تندیس حوزه بهداشت و درمان، جشنواره ملی جهادگران رتبه دوم کشور و شایسته تقدیر در جشنواره گنج کشوری در حوزه بهداشت و درمان شدم که تمام موفقیت‌ها را مدیون زحمات پدر و مادرم و دعای خیر مردم هستم.

این جهادگر تاکید می‌کند: جهادگران بدون هیچ چشمداشتی در این مسیر پر از فراز و نشیب قدم بر می‌دارند تا بتوانند سهم کوچکی در خدمت رسانی به مردم داشته باشند همانطور که امام راحل فرمودند ملت ایران، ولی نعمتان ما هستند و تنها مزد جهادگران آرامش و قرب الهی و حس خوب است.

این دانشجوی پزشکی عنوان می‌کند: تنها خواسته ام یاری مسئولین و همراهی آنان است چه بسا که این لطف شامل حال بنده و دوستان شده و تمام مراحل همراه ما هستند.

وی تصریح می‌کند:دانشجویان استقبال بی نظیری از گروه‌های جهادی دارند و هرکس با هر عقیده برای کمک و یاری به همنوعان خود در این گروه‌ها شرکت می‌کنند و زمانی که برای اولین بار وارد این مسیر می‌شوند دلباخته و دوست دارند همواره در این گروه‌ها حضور و فعالیت داشته باشند.

حسینی اظهار می‌کند:حمایت و ترغیب خانواده مهمترین عامل بنده برای حضور در این گروه‌های جهادی است.

وی ادامه می‌دهد:با مدیرت زمان میتوان در کار و تحصیل موفق شد و حتی می‌توان در گروه‌های جهادی شرکت کرد و از زمانی که وارد گروه جهادی شدم از بعد شخصیتی و روحی رشد و دیدگاهم تغییر کرد و از جوانان می‌خواهم در گروه‌های جهادی شرکت کنند چرا که حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات حس بسیار خوبی دارد که غیر قابل وصف است.

حسینی می‌گوید:از نوجوانان و جوانان می‌خواهم به دنبال علایق خود بروند و هیچگاه تا رسیدن به موفقیت از تلاش و کوشش دست نکشند و خدمت به مردم را فراموش نکنند چرا که عامل اصلی موفقیت‌ها رضای خداوند متعال و دعای مردم است.

حرف آخر…..

مواد مصرفی و تجهیزات پزشکی هزینه بسیار دارد و از خیرین، مردم، نهاد ها، شرکت‌ها و مسئولین میخواهم در این مسیر پر از معنویت همراه ما باشند و همچنین همه افراد با هر رشته و توانایی می‌توانند با ما همکاری داشته باشند ونیاز نیست این عزیزان در حوزه علوم پزشکی تحصیل و یا فعالیت داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار