به همت انتشارات قمداران جنوب

کتاب « اندیشه های تربیتی قیام عاشورا» منتشر شد

«اندیشه‌های تربیتی قیام عاشورا» به قلم محمود خدری، نویسندۀ بوشهری به همت انتشارات «قلمداران جنوب»منتشر شد .
کد خبر: ۹۵۵۰۹۵۷
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، این کتاب که به کالبدشکافی قیام امام حسین (ع) و تشریح اندیشه‌های اخلاقی امام در نهضت کربلا می‌پردازد، در ۵۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ویراستاری سپیده شیرکو و صفحه‌آرایی پری‌ناز شیرکو راهی بازار کتاب شد .
در بخشی از کتاب در خصوص «آزادگی» که یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین (ع) و یارانش در قیام عاشورا بود، آمده است: «آزادگی یکی از الگوهای تربیتی و اخلاقی در قیام امام حسین (ع) است. آزادگی برتر از آزادی است و آن نوعی رهایی انسان از قیدوبندهای ذلّت‌آور است.
قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا از این الگوها و جلوه‌‎های زیبا تربیتی و اخلاقی که یکی از آن نمونه‌ها، جلوه آزادگی است، پر است و اینجاست که سیدالشهدا سرور جوانان اهل بهشت می‌فرمایند: لا وَاللَّهِ لَا أعطیکُم بِیَدِی إعطاَءَ الذَّلیلِ وَ لَا أَفِرُّ فِرارَ العبیدَ: «نه به خدا قسم، من خودم را به دست خویشتن ذلیل نخواهم کرد و نظیر غلام‌ها فرار نخواهم نمود؛ یعنی نه ذلت و نه تسلیم» (من عبید، ارشاد القلوب، ص ۲۱۷ و ۲۱۸، بحار الانوار، مجلسی، ج ۵، ص ۷).»
محمود خدری، نویسنده و پژوهشگر ، متولد سال ۱۳۵۰ در شهرستان تنگستان و دانش‌آموخته رشته تعلیم و تربیت است.

وی تا کنون آثار متعددی نظیر استرس شغلی، عزت نفس، اسراف در آیینه قرآن و روایات، دو گفتار تربیتی در اربعین، سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت و… راهی بازار کتاب کرده است.

ارسال نظرات