به مناسبت سالگرد سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ ارتش و حادثه تروریستی رود ماهی، صبح امروز یادواره ای در گلزار شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۳۶
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، این یادواره با حضور نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل، معاونین و روسای ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان زاهدان، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران اداری و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگانشهرستان زاهدان در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: این یادواره به منظور گرامی‌داشت ۱۰۳ شهیدی که در سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ یازدهم آبان‌ماه ۱۳۶۵در زاهدان به شهادت رسیدند که ۶۲ شهید این سانحه مربوط به استان سیستان‌ و بلوچستان می‌باشند و همچنین ۳۶ شهید سپاه پاسداران که در درگیری با اشرار ضد انقلاب در منطقه رود ماهی زاهدان در ۱۳۶۶/۸/۱۲ به فیض شهادت نایل گردیدند در گلزار شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد.

محمد ناظری در ادامه شجاعت و ایثارگری که امروز جوانان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی بر علیه اسرائیل جنایت کار بدست آورده اند را برگرفته از راه و سیرت شهدای انقلاب اسلامی بیان کرد.

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون ملی مجلس شورای اسلامی که در زمان سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ یازدهم آبان‌ماه ۱۳۶۵فرماندار شهرستان زاهدان بود گفت: امیدواریم که با پیگیری مسئولان در محل سانحه یادمانی برای این شهدای بزرگوار در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بزودی احداث شود.

در ادامه از ۳۴ خانواده شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ و ۶ خانواده شهید منطقه رود ماهی شهرستان زاهدان تجلیل شد.

در پایان با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل و غبارروبی قبور مطهر شهدا با گلاب، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا، باردیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق نمودند.

ارسال نظرات