خبرهای داغ:
معاون اطلاعات سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: دشمنان ائتلاف سازی علیه کشور داشتند که در تاریخ انقلاب و قبل از آن سابقه نداشته است اما حالا شاهد هستید در پرتو کار انقلابی و جهادی دستگاه امنیتی و دیپلماسی امنیت و ثبات کشور اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۷۹
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فنایی معاون اطلاعات سپاه انصار  الرضا علیه السلام استان ظهر امروز در همایش استانی فعالان جبهه فرهنگی هنری بسیج استان با عنوان "مثل مصطفی" اظهار داشت: دشمن در عرصه فرهنگی سرمایه‌گذاری دارد و نیازمندی‌هایی وجود دارد که باید تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی صورت گیرد همانطور که دشمن در طراحی و سناریوهایی که علیه انقلاب داشته است ناکام مانده در آینده نیز نقشه‌های دشمن خنثی شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که غرب، آمریکا و اروپا بعد از روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی  حجت الاسلام رئیسی کلید زدند این بود که کشور را از درون بدون ابزار نظامی متزلزل کنند وقتی ابزار نظامی در کار نیست توجهشان حوزه مسائل فرهنگی است بعد از انجام طراحی منتظر جرقه‌ای بودند.

معاون اطلاعات سپاه انصار  الرضا علیه السلام استان عنوان کرد: اقدامات فرهنگی و اقتصادی خوبی در ابتدای دولت شکل گرفت از جمله جراحی اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها و کار فرهنگی سرود "سلام فرمانده" فضایی در کشور ایجاد کرده بود  که دشمن متوجه شد دولت کار را برای آنها سخت می‌کند و با برنامه‌ریزی که کردند تیرشان به سنگ می‌خورد. در این طراحی برنامه‌ریزی شده بود که با شروع دانشگاه‌ها که از مراکز مهم فرهنگی کشور است اقداماتی انجام دهند و از حادثه تصادفی بهره برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ راهبرد سال ۱۴۰۲ دشمن این است که برای کشور تولید مسئله کنند بعد از آن موج سواری و در سایه آن بی‌ثبات سازی ایجاد کنند اقتدار شکنی برای نظام جمهوری اسلامی داشته باشد این کارها از تشدید اقدامات اقتصادی و تحریم‌ها تا ائتلاف سازی بین گروه‌ها انجام شد.

معاون اطلاعات سپاه انصار الرضا علیه السلام استان گفت: بستر ناامن سازی کشور در اغتشاشات سال گذشته یک پایه کارش فرهنگی با ابزار رسانه بود رسانه اینترنشنال با تغذیه مالی و پولی عربستان در انگلستان انجام می‌شد و در همه این موارد که اجرا کردند و اینترنشنال همه گروهک‌های معاند خارج از کشور از کومله و دموکرات در غرب و جیش الظلم در شرق و نیز منافقین با تمام توان خودشان و ابزار رسانه در قالب هک و نفوذ ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ائتلاف سازی و رهبرسازی بر علیه نظام به پشتیبانی غرب صورت گرفت که اکنون با اتفاقاتی که در جبهه دشمن افتاد ما وضعیت خوبی داریم عنوان کرد: ائتلاف سازی علیه کشور داشتند که در تاریخ انقلاب و قبل از آن سابقه نداشته است منافقین و سلطنت طلبان با هم همراه شدند که در فتنه سال گذشته اتفاق افتاد حالا شاهد هستید اینترنشنال که آتش بیار معرکه بود با اقدامات دیپلماسی دولت انقلابی اقداماتش در آمریکا محدود شده و گروهک های کومله، دموکرات و جیش الظلم را از پای درآوردند در پرتو کار انقلابی و جهادی دستگاه امنیتی و دیپلماسی کشور اتفاق افتاده است.

فنایی ابراز داشت:  اتفاقاتی در عرصه بین‌الملل افتاده است که گروه نظامی مقاوم حماس در مقابل یک ارتش مسلح با همه امکانات ایستادند و در ۲ساعت آنان را زمین گیر کردند همه گروه‌های مخالف صهیونیست در منطقه با هم متحد هستند و این نکته شاخص است که کاملاً در منطقه غرب آسیا زمین‌گیر شدند و ابهت و قدرت پوشالی شان از بین رفته است.

وی بیان کرد:  برنامه ای که دنبال می‌کنند برای بی‌ثبات سازی کشور فعال سازی و شبکه سازی اراذل و اوباش در سطح کشور است دشمن اکنون همه شاکله قدرت خودش را علیه نظام اسلامی به میدان آورده اما زخم خورده و خطرناک است چون بسیار ضعیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عالی به عنوان یکی از ارکان قدرت فرهنگی انقلاب اسلامی همواره مورد تهدید و تطمیع گروه‌های فرهنگی و سیاسی از سوی دشمن بوده است استان ما قریب ۴۹ مرکز دانشگاهی و قریب ۴۰ هزار دانشجو دارد و برای جذب دانشجویان در گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا در حوزه سیاسی انجمن‌ها و تشکیلات سازی از آنها استفاده کنند و تحت عنوان کانون‌های فرهنگی مختلف در برخی دانشگاه‌ها بهره می‌گیرند.

فنایی ادامه داد: دشمن می خواهد ساختاری برای ترمیم تشکیلات خودشان در این محیط‌ها ایجاد کنند برای اینکه جریانسازی ضد فرهنگی و ضد نظام اسلامی انجام دهند ارتباط‌گیری احزاب و سمن‌های مختلف با جریانات دانشجویی گاهاً در قالب مسائل صنفی مباحث سیاسی و ضد فرهنگی  در محیط‌های دانشگاهی دنبال می‌شود و دشمن با تبلیغات مسموم فرق انحرافی در برخی دانشگاه‌ها اقدامات ضد دینی و فرهنگی، مراکز دانشگاه‌ها را مسموم سازد.

وی در پایان عنوان کرد: در آموزش و پرورش که از ارکان فرهنگی نظام است مسائل و مشکلاتی به وجود می‌آورند و به دنبال شبکه سازی هستند و همچنین در حوزه رسانه و مطبوعات که اگر رسانه انقلابی باشد و تبیین منویات انقلابی در سطح استان داشته باشد می‌تواند از ضد ارزش‌ها پیشگیری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار