خبرهای داغ:

کنگره ملی شهدای خوزستان نقطه عطفی برای تولیدات فرهنگی دفاع مقدس است

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان گفت: همواره محصولات فرهنگی دفاع مقدس در استان تولید می‌شود، اما کنگره ملی شهدای استان نقطه عطف این تولیدات است.
کد خبر: ۹۵۵۱۷۴۹
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

مجید منادی مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج خوزستان و تشریح اقدامات کمیته تالیف کنگره ملی شهدای خوزستان گفت: کمیته تالیف یکی از کمیته‌های برگزاری کنگره شهدای خوزستان است که در تلاشیم آن مقدار که توانایی ما است از این گنجینه عظیم انسانی استفاده نماییم.

او افزود: باید از ظرفیت شهدا برای انتقال و بیان مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس استفاده نماییم و کمیته تالیف نیز از روز آغازین وظیفه ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی برای تولید محصولات فرهنگی را بر عهده دارد.

آقای منادی می‌گوید: خوزستان سرزمین معراج شهدا است و همواره محل تولید محصولات فرهنگی ارزشمند بوده، اما کنگره نقطه عطفی برای این تولیدات خواهد بود.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان بیان کرد: با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اقدامات مهمی برای نشر کتاب‌های دفاع مقدس صورت پذیرفت و تمام تلاش ما این است که دفاع مقدس را در قالب آثاری فاخر و ارزشمند به مردم نشان بدهیم و برخی از آثار نیز به زبان‌های دیگر منتشر گردد.

او اثر فرهنگی و تاثیرگذاری شهدا را چنان بالا توصیف کرد که کتاب‌های مربوط به زندگی نامه و منش و رفتار برخی شهدای ما در کشور عراق به زبان عربی برگردان شده اند.

مجید منادی اظهار داشت: از هیمن رو نیز ما در تلاشیم تا دیگر نویسندگان را ترغیب کنیم که به زبان‌های دیگر نیز کتاب‌های خود را به چاپ برسانند تا دایره مخاطبان محدود به کشور و فارسی زبانان نباشد بلکه کل افرادی را شامل شود که می‌توانند پذیرای این مفاهیم باشند.

چاپ ۹۰ کتاب در فرایند کنگره ملی شهدای خوزستان

او گفت: امروز نزدبک به ۹۰ کتاب در طول فرایند کنگره به چاپ رسیده و ۸۰ کتاب نیز در دست چاپ است که از این مقدار بخش قابل توجهی از آن از سوی دفتر حفظ و نشر آثار منتشر شد که ما نیز وظیفه ییگیری در این حوزه را بر عهده داریم.

آقای منادی وظیفه اداره ارشاد را پیگیری برای موضوعاتی از جمله کاغذ دانست که امسال افزایش قیمت داشته و در این زمینه کمک‌هایی به نویسندگان می‌شود.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان یادآور شد که این اداره در نظر دارد کار‌های خاص و ویژه نیز در حوزه چاپ کتاب انجام دهد؛ مخاطب می‌تواند کتاب‌های جیبی شهدا را در منزل و مسجد یا قطار و اتوبوس در یک یا ۲ ساعت بخواند و برداشت مناسبی از آن داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد که دفاع مقدس گنجینه بسیار عظیمی است و باید در توان از آن استفاده کرد و بهتر است افرادی که با شهدا بودند ما را راهنمایی کنند که کمیته چه کند تا به نحو بهتری کار خود را به انجام برساند.

آقای منادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از تقسیم بندی‌هایی را که برای کمیته تالیف مهم بوده تا بتواند جامعیت کار را حفظ کند، تقسیم بندی موضوعی عنوان کرد که این نشان دهنده پیوستگی فرهنگی ایثار و شهادت در فرهنگ ما است.

او توضیح داد: زمانی که موضوع بندی را انجام دادیم متوجه شدیم برخی از نوبسندگان در حوزه خاصی علاقه دارند و بخش عمده‌ای (نزدیک به ۵۰ درصد کتاب ها) به سمت شهدای مدافع حرم آمده و در خصوص خانواده شهدا و فرزندان شهدا است.

مجید منادی در پایان نیز گفت که با رهنمود‌های افراد با تجربه در این حوزه و تصمیمات گرفته شده در نظر داریم آثاری شاخص و برجسته را معرفی نماییم و کنگره ملی شهدا به نحو احسن برگزار گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار