کارشناس مسائل سیاسی گفت: حماسه «طوفان الاقصی» می‌تواند گام بزرگی برای نجات فلسطین باشد.
کد خبر: ۹۵۵۱۸۵۰
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

سلیمان دلیریان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در ساوه گفت: با توجه به اینکه مسئله فلسطین اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین موضوع جهان اسلام در قرن اخیر بوده، حوادث منطقه نیز حول محور فلسطین رقم خورده است.
وی افزود: پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، شمال آن سهم فرانسه و جنوب آن سهم انگلیس شد که صهیونیست‌ها با کمک ظالمانه انگلیس در قالب طرح لایحه قیمومیت فلسطین، این سرزمین را تحت سرپرستی پادشاهی انگلیس قرار داد و یهودیان از سرتاسر جهان به این سرزمین مقدس وارد شدند و پس از چند دوره تجاوز بیش از ۸۵ درصد آن را اشغال کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی به نژادپرستی افراطی یهود اشاره کرد و ادامه داد: از ادبیات مکتوب یهودیت برمی‌‏آید که در طول تاریخ آنان همیشه این اندیشه وجود داشته که قوم اسرائیل قوم برگزیده خدا است و معتقدند بشری که از قوم بنی اسرائیل نباشد معادل حیوان است.
دلیریان با اشاره به اینکه در قرآن از قوم یهود به عنوان شدیدترین دشمنان مؤمنین یاد شده است، گفت: قوم صهیون هتک حرمت‌های بسیاری در مسجد الاقصی و علیه فلسطینیان داشتند که نیروهای حماس در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها و در یک عملیات پیش دستانه در میان غفلت رژیم در یوم «کیپور» خود با یک نقشه حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده طوفان الاقصی را رقم زد که این حماسه می‌تواند گام بزرگی برای نجات فلسطین باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات