استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی جوانان گفت: جوانان باید مهارت فراگیرند چرا که تأمین نیروی کار موردنیاز استان از این طریق میسر می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۸۶۶
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید به سمت آموزش مهارت و مهارت‌محوری حرکت کند چرا که دانش‌آموزان دارای خلاقیت‌های فراوانی هستند که باید از این ظرفیت دانش‌آموزی استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: هیچ محدودیتی در کسب علم وجود ندارد؛ چراکه خداوند همه چیز را بر اساس حکمت آفریده و شرایطی را فراهم کرده که انسان به همه‌جا دست پیدا کند و این امر عین عبادت است.
 
استاندار تصریح کرد: باتوجه‌به گسترش فناوری‌های جدید کسب مهارت اهمیت بسیاری دارد چرا که باید بتوانیم این فناوری‌ها را فرابگیریم.
 
وی با اشاره به اهمیت نهاد آموزش‌وپرورش ادامه داد: دانشگاه‌ها باید کارآفرین تربیت کنند؛ چراکه صرفاً اخذ مدارک دانشگاهی هیچ فایده‌ای ندارد؛ بنابراین ما انتظار داریم که دانشگاه به‌عنوان محور توسعه مسائل و مشکلات استان را حل کند.
 
کرمی بیان کرد: باید دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای هم‌افزایی جدی و تعامل بیشتری داشته باشند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: القای محرومیت به این استان کاملاً اشتباه است چرا که این منطقه ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد که لازمه به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها تلاش شبانه‌روزی است.
 
استاندار در پایان خاطرنشان کرد: روزمرگی برای مجموعه‌های مختلف به‌مثابه سم کشنده است؛ لذا تلاش کنید تا به روزمرگی دچار نشوید و به‌صورت مستمر به دنبال نوآوری باشید.

ارسال نظرات