نشست تبادل نظر و تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور مسئولین سازمان بسیج کارمندان و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات استان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۱۹۳۴
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این نشست با اشاره به تقسیم‌بندی تعهدات و سهم دستگاه‌های اجرایی استان در این طرح ملی و مردمی خواستار پیگیری ویژه انجام این وظایف توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات شد و بر نقش نیروهای بسیج در این طرح ملی و مردمی که با روحیه جهادی همیشه در صحنه کمک به انقلاب و نظام هستند تأکید کرد و خواهان همکاری در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی درخت‌کاری و حفاظت از منابع طبیعی شد.

سرهنگ پاسدار ارژنگ تندپور مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فتح استان نیز با تقدیر از مدیرکل و مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌ العالی) است،اعلام داشت ما بسیجیان خادم مردم کشور اسلامی و عزیزمان و گوش به فرمان رهبر فرزانه خود هستیم و با توجه به دستور ایشان در انجام این طرح با تمام توان پای کار خواهیم بود. ایشان همچنین بر هم‌افزایی و همکاری بین همه دستگاه‌های اجرایی جهت مطالبه‌گری و پیگیری آن‌ها در کاشت و نگه‌داری درختان تأکید کرد.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه فتح استان همچنین از اعلام آمادگی و همکاری بسیج سازندگی، بسیج کشاورزی و بسیج محلات استان و تشکیل گروه‌های جهادی در راستای این طرح به‌خصوص در بحث کاشت و نگه‌داری درخت، فرهنگ سازی و برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی خبر داد.

سید عادل خرسندی معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با اشاره به این‌که آیات و روایات متعددی راجع‌به حفظ منابع طبیعی و به‌خصوص جنگل و درخت داریم عنوان کرد درحالی‌که زیرساخت مناسبی برای تولید نهال در استان نداشتیم، با تلاش جهادی همکاران زیرساخت‌ها را ایجاد کرده و توسعه دادیم و از دو میلیون تعهد تولید و کاشت نهال در امسال، حدود ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار نهال را گلدان گیری کرده که حدود ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار اصله را برای کاشت به عرصه ها انتقال خواهیم داد و در کنار آن کاشت بذر گونه های بومی جنگلی را نیز در دستور کار داریم.

در ادامه اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و در پایان نیز مقرر شد فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات استان، نسبت به پیگیری اجرای کامل تعهدات ادارات در این طرح اقدام کرده و نتایج را به صورت مستمر و منظم ارائه دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار