فرماندار مشهد گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد از سال ۱۴۰۱ شروع شده و سال گذشته ۲۰۱ پروژه به میزان ۷۰۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دادیم که رشد و پیشرفت این پروژه‌ها ۸۹ درصد بود و این موفقیتی ویژه است، طرح تحول ما ۳ ساله تا پایان دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۹۵۵۱۹۴۵
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، محسن داوری در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان 73 هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی و بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه 6 مشهد، اظهار داشت: در چندین سال قبل در غرب مشهد افرادی با این نگاه که به زائر و‌ مجاور مردم مشهد خدمت کنند، فضای سبز و پارکی را در غرب مشهد به میزان 70 هکتار تاسیس کردند و امروز نیز مردان بزرگی در حوزه مدیریت شهری پارکی را بنا کردند که سالیان سال در خدمت زائران و مجاوران خواهد بود.

وی افزود: این مجموعه کارآمدتر از پارک ملت خواهد بود، زیرا فاصله این مکان تا حرم کمتر و ورودی شهر مشهد برای زائران از این سمت بیشتر است، آنچه امروز مردم از ما انتظار دارند این است که ببینند که کارگزاران این نظام تلاش می‌کنند تا خدمت‌رسانی کنند، در نتیجه مردم امیدوار می‌شوند. اگر این حرکت ادامه پیدا کند هر روز می‌توانیم پروژه‌ای را در شهر افتتاح کنیم که یک خدمت‌رسانی است.

فرماندار مشهد گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد از سال 1401 شروع شده و سال گذشته 201 پروژه به میزان 7000 میلیارد تومان در دستور کار قرار دادیم که رشد و پیشرفت این پروژه‌ها 89 درصد بود و این موفقیتی ویژه است، طرح تحول ما سه ساله تا پایان دولت سیزدهم است.

داوری تصریح کرد: امسال مجدد در طرح تحول، پروژه‌های جدیدی در نظر گرفتیم که با این تحول نابرابری برطرف خواهد شد، بنابراین برای ما تفاوتی در ساخت خیابان و پارک شهر در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار وجود نخواهد داشت.

برنامه زمان‌بندی فاز اول پارک 73 هکتاری 6 ماهه است

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز اظهار داشت: توسعه شهر باید توسعه پایدار و همه جانبه در تمامی حوزه‌ها باشد، در دهه‌های اخیر غفلت‌هایی در تمام شهرها به ویژه مشهد صورت گرفته، شاید دیدگاه اقتصادی حاکم بوده و شهر مشهد نامتوازن به سمت غرب توسعه پیدا کرده که این توسعه موجب ایجاد چند مشکل شده است. یک مورد اینکه مرکز ایجاد و توسعه شهر مشهد حرم بوده و هر چه دارد از وجود مضجع شریف امام رضا(ع) است.

شهردار مشهد، افزود: این توسعه نامتوازن باعث شده حرم از مرکزیت شهر خارج شود و با کمترین فاصله به محدوده‌های کم‌برخوردار شهر برسد. از سمت غرب 20 کیلومتر و از این طرف 5 کیلومتر با مرز و محدوده شهر فاصله داریم. دیدگاه‌هایی که در حال حاضر در سطح ملی، استانی، شهری و شورای شهر حاکم بوده، توسعه متوازن عدالت‌محور و همه‌ جانبه شهر در همه محدوده‌ها به ویژه حاشیه شهر و نقاط کم‌برخوردار است. سیاست‌ها واقعی، منطقی و براساس نیازهای شهر و فارغ از اقدامات شعارگونه است.

وی در خصوص پارک 73 هکتاری کرامت گفت: این پارک بسیار مدرن و به‌روز با همه امکانات مورد نیاز با هشت باغ افتتاح خواهد شد. پارک کرامت به روزتر، با امکانات بهتر و وسعت بیشتری از پارک ملت احداث خواهد شد. این پارک محور توسعه در این محدوده شهر است. یکی از اولویت‌های اول ما این است رینگ دور پارک را اجرا کنیم که امروز آغاز شده است. هر چند برنامه زمان‌بندی فاز اول 6 ماهه است، اما امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. دو مجموعه دیگر باغ بانوان و ورزشی جزو اولویت‌های بعدی ما است که درخواست کردیم اعتبارات مختصری بگذارند تا امسال پیمانکار این دو مجموعه را پیدا کنیم.

مجتمع مسکونی 4000 واحدی به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

قلندر شریف با اشاره به اینکه مجتمع مسکونی بیش از 4000 واحدی جزو کلان‌پروژه‌ها است، تصریح کرد: به‌زودی در همین محل کلنگ‌زنی خواهد شد و عملیات اجرایی آن به عنوان یک کلان‌پروژه شهری اقدام خواهد شد. این پروژه 4000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ساخت آن هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

شهردار مشهد بیان کرد: در دو سال گذشته در این دوره شورا جهش بسیار خوبی در اعتبارات حاشیه شهر در حوزه عمرانی محقق شد. بیش از 52 درصد اعتبارات عمرانی امسال در حاشیه شهر هزینه می‌شود. در منطقه 6 که سال‌های گذشته در سال 1400 حداکثر 77 میلیارد اعتبار عمرانی داشت، امسال به 500 میلیارد تومان رسیده و در 2 سال گذشته و امسال هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشته است.

احداث 8 باغ در بوستان 73 هکتاری مشهد

مهدی یعقوبی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز  از احداث 8 باغ در بوستان 73 هکتاری مشهد با اعتبار 100 میلیارد تومان در مشهد خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیتی بالا در محدوده شهرک شهید رجایی و نیاز به فضای سبز، بوستان 73 هکتاری به عنوان بزرگترین بوستان در محدوده کم برخوردار مشهد احداث می‌شود.

وی افزود: این بوستان در حر 13، منطقه 6 شهرداری مشهد واقع شده و در صورت بهره‌برداری، معادل پارک ملت خواهد بود که در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرمان و در پهنه شرقی مشهد ساخته می‌شود.

یعقوبی با بیان این مطلب که بوستان کرامت در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: این بوستان بزرگ شامل 8 باغ است؛ باغ شهر، باغ ایرانی، باغ کتاب، باغ بازی، باغ بانوان، باغ سلامت، باغ رویش و باغ ورزش، فضا‌هایی است که قرار است پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: باغ شهر به مساحت حدود 20 هکتار، شامل بخش تفرجگاهی و دریاچه، پارک جنگلی، کافی شاپ و رستوران، بازی و پارکینگ است و باغ ایرانی با مساحت حدود 6 هکتار شامل ورودی اصلی بوستان و میدان رویداد است.

یعقوبی افزود: باغ کتاب با مساحت حدود 10 هکتار شامل بخش‌هایی چون رسانه (سینما، آمفی تئاتر و غیره)، هنر(موزه، گالری و غیره)، فرهنگ (کتابخانه، فروشگاه و نمایشگاه کتاب و حوزه آموزش) است، همچنین باغ بانوان با 6 هکتار مساحت شامل حوزه ورزش و بازی، حوزه فرهنگی و تفرجگاهی و بازار است که اولویت‌های ما در سال آینده ساخت باغ بانوان و باغ ورزش است.

افتتاح 88 پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده در منطقه 6

حسین بنایی‌منش، شهردار منطقه 6  نیز گفت: در ابتدای این دوره شورای شهر اعتبار منطقه 264 میلیارد تومان بود‌ که در سال 1401 به 390 میلیارد تومان و در سال جاری به 500 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: در پروژه زودبازده یک، 81 پروژه با اعتبار 130 میلیارد تومان در این منطقه اجرا شد و امسال با افزایشی که در این خصوص داشته‌ایم، تعداد پروژه‌ها به 180 پروژه با اعتبار 225 میلیارد تومان رسید. امسال تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و 88 پروژه را در کنار بوستان کرامت به بهره‌برداری می‌رسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها