استاندار مرکزی گفت: ساوه 12 درصد تولید انار کشور را به خود اختصاص داده است و از این حیث این شهرستان رتبه اول کشور را دارد.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۳۷
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی انار ساوه در مسجد تاریخی جامع  این شهر گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی 1.8 از مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما محصولات تولیدی این استان بسیاری از نیاز‌های کشور را تأمین می‌کند.

وی افزود: از ویژگی منحصر به‌فرد استان مرکزی وجود شهر ساوه به عنوان دومین شهر استان به عنوان کانون تولیدات صنایع غیرنفتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

مخلص‌الائمه با اشاره به انواع محصولات باغی در استان مرکزی گفت: استان مرکزی همچنین در تنوع محصولات کشاورزی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و محصول شاخص آن انار است که 12 درصد تولید انار کشور را به خود اختصاص داده است و از این حیث این شهرستان رتبه اول کشور را دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: راه‌اندازی سردخانه‌ها برای محصولات کشاورزی در استان، توسط بخش خصوصی و تعاونی‌ها انجام و بزرگترین انار در شهر صنعتی کاوه امسال به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری پایانه صادراتی انار در شهرستان ساوه باشیم؛ در حوزه گردشگری اگرچه استان ظرفیت‌های بالایی دارد اما اقدامات لازم برای رونق آن تاکنون انجام نشده است و باید تمام تلاش‌ها در این راستا به کار گرفته شود.

ارسال نظرات