دستیار ویژه وزیر امور خارجه گفت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه است و این جشنواره یک فرصت طلایی برای معرفی توانمندی ساوه است.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۴۵
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ عبدالله سهرابی دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور  صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی انار ساوه گفت: ساوه دارای پتانسیل‌های متعدد در ابعاد گوناگون فرهنگی، تاریخی، توریستی، اقتصادی است که البته مغفول مانده و باید این ظرفیت‌ها به نحو احسن احیا شود.

وی افزود: رونق و آبادانی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه است و این جشنواره یک فرصت طلایی برای معرفی توانمندی ساوه است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: کارگروه‌های مختلفی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به منظور استفاده از پتانسیل‌ها و معرفی آن به خارج از کشور تشکیل شده تا بتوان بستر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را هموارتر کرد.
سهرابی در ادامه راه‌اندازی دفاتر وزارت امورخارجه را از برنامه‌های این وزارتخانه با هدف جذب بازار صادرات در کشور‌های مختلف اعلام کرد و گفت: درخصوص انار نیز بخش اعظمی بدون فرآوری از دست می‌رود و باید تلاش کرد تا با فرآوری ضمن جلوگیری از هدررفت محصول، بستر صادرات آن فراهم شود.
وی با اشاره به تقویت زیرساخت ها بیان کرد: اصلاح زیرساخت‌ها و کار تبلیغاتی می‌تواند زمینه صادرات را تقویت کرده و منجر به معرفی بهتر محصول شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات