یادواره شهید سبیل اخلاقی نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در شهرستان نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۲۶
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیکشهر، جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: یاد و نام همه شهدا خصوصاً سید شهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، مالک‌اشتر استان سیستان و بلوچستان حاج‌قاسم میرحسینی، روح مطهر و تابناک شهدای دانش‌آموز خصوصاً شهید فهمیده و شهید اخلاقی را گرامی می‌داریم و از درگاه خداوند تبارک‌وتعالی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی طول عمر باعزت و بابرکت را خواهانیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار پرویز آبسالان افزود: می‌دانید که برای همه موجودات یک پایانی را رقم زدند هر موجودی رفتنی است و همه ما باید طعم شیرین مرگ را بچشیم؛ ولی شیرین‌ترین مرگ، مرگ با شهادت است. همه اولیاالله همه کسانی که به درجات عالیه رسیدند معمولاً با شهادت از دنیا رفته‌اند. شهادت مرگی است تاجرانه که افراد خاصی به آن می‌رسند؛ زیرا ما قبول داریم مرگ حتمی است، پیر و جوان ندارد و هر کس یک اجل معینی دارد؛ ولی اینکه چه مرگی قسمت ما شود این مهم است.

وی در ادامه بیان کرد: شما ببینید چند سال از شهادت شهید سبیل اخلاقی می‌گذرد؛ ولی ما امروز داریم برای این شهید مراسم برگزار می‌کنیم، این وعده خداوند است که در قرآن به آن اشاره شده است. هم در آیه ۱۵۴ سوره بقره و یا در آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران خدا می‌گوید: کسی که در راه خدا کشته شده شما مپندارید مرده؛ بلکه او زنده است و نزد پروردگارش روزی می‌خورد.

جانشین سپاه سلمان استان تصریح کرد: زنده‌بودن شهدا را ما امروز می‌بینیم امروز ما همه اینجا جمع شده‌ایم، شهید سبیل اخلاقی زنده است و ما را به این مراسم دعوت کرده است، برای همه ما افتخار است ما این را درک نمی‌کنیم که زنده‌بودن یعنی چه، در واقع به‌ظاهر از بین ما رفته‌اند، در جمع ما نیستند، ولی حضور دارند، ما برکات حضور شهدا را در جمع خودمان می‌توانیم ببینیم و لمس کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: بسیاری از بزرگان ما آرزوی شهادت دارند وقتی انسان اعمالش را برای‌خدا خالص می‌کند از نظر خدا همه کارهای او عبادت محسوب می‌شود؛ زیرا خداوند هدف از خلقت انسان را در قرآن عبادت اعلام می‌کند امروز جبهه مقاومت به برکت حاج‌قاسم سلیمانی است که این‌طور موفق شده است و این دو عملیات بزرگ و طوفانی را جبهه مقاومت انجام می‌دهد حضرت آقا در زمان شهادت این بزرگوار فرمودند دشمن امروز از شهید سلیمانی باید بیشتر از خود قاسم سلیمانی بترسد چرا که تفکر حاج‌قاسم بیشتر مؤثر است و امروز جبهه مقاومت با تفکر حاج‌قاسم به دشمن حمله کرد.

وی افزود: همه شهیدان ما که جانشان را در طبق اخلاص نهادند و به این مقام بزرگ رسیدند قطعاً همان تأثیر را دارد امروز سبیل اخلاقی می‌تواند در جامعه ما همانند یک انسان زنده تأثیرگذار باشد، بسیاری از جوانان ما با تأسی از این جوان عزیز وارد میدان شدند و او را برای خودشان الگو قرار می‌دهند. البته همه شهدا الگو هستند و باید راه آنها را ادامه بدهیم که فردای قیامت شرمنده آنها نباشیم. آنها رفتند خونشان را نثار کردند که ما بمانیم، اسلام بماند و انقلاب اسلامی بماند.

ارسال نظرات