جشنواره انار، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی بجستان/ کشاورزان، چشم انتظار حمایت ویژه دولت

 فرماندار بجستان گفت: هم‌زمان با فصل برداشت انار، جشنواره استانی انار بجستان امروز ۱۶ آبان‌ماه با حضور مسئولان، صاحب‌نظران و فعالان بخش کشاورزی و اقتصادی در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۵۳
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از بجستان، حسن حیدری با اشاره به اهداف جشنواره انار از 16 آبانماه به مدت دو روز در بجستان افزود: تبیین اهمیت و جایگاه این شهرستان در تولید و برداشت انار در منطقه و کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف برای بازاریابی انار بجستان، ارتقای بهره‌وری از آب کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار و معرفی خواص دارویی و غذایی انار را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره دو روزه است.

 حیدری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و توانمندی بانوان کارآفرین شهرستان بجستان در قالب ۲۵ غرفه شامل تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان و فرآورده‌های انار، باغ گردشی و خرید مستقیم انار از باغ‌های انار، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و اثر تاریخی ثبت جهانی شده "کاروان‌سرای فخرآباد" از دیگر برنامه‌های جشنواره انار بجستان است.

 فرماندار بجستان بیان کرد: برپایی تورهای بازدید از باغ‌ها و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان بجستان به‌خصوص در زمینه تولید انار از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب این جشنواره تدارک‌دیده‌شده است.

 هشت هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی در گستره هشت هزار و ۸۵۹ هکتار از کشتزارها و باغ‌های شهرستان بجستان فعالیت می‌کنند و با احتساب ۲۳۷ هزار و ۸۷۶ واحد دامی موجود در این گستره، سالانه به طور متوسط افزون بر ۳۹ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی در این شهرستان تولید می‌شود.

 مهم‌ترین محصولات کشاورزی و باغی شهرستان بجستان پسته، انار، زعفران، گیاهان دارویی چون نعناع و آنغوزه و نیز زیره، گندم و جو است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار