سه امدادگر اردبیلی تندیس ایثار گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امدادگران اردبیلی در اولین جشنواره حضرت ابوالفضل العباس (ع) در سه بخش عملیات ، لجستیک و معاونت امداد تندیس ایثار را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۰۷
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

سه امدادگر اردبیلی تندیس ایثار گرفتند

به گزارش بسیج از هلال احمر اردبیل حمید قویدل با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین جشنواره حضرت ابوالفضل العباس (ع) به منظور تجلیل از برگزیدگان حوزه امداد و نجات کشور در سال ۱۴۰۱، امروز (۱۵ آبان) در تهران برگزار شد و از پنج بخش این جشنواره امدادگران اردبیلی موفق به کسب تندیس در سه بخش شدند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در سه بخش عملیات، لجستیک و معاونت امداد جزو برترین‌های کشور شد، ادامه داد: در این جشنواره از ۷۰ نفر از امدادگران، نجاتگران، پرسنل‌ جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات که در عملیات‌های مختلف حضور موثری داشتند، تجلیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه این جشنواره قرار است به صورت سالانه برگزار شود، افزود: در جشنواره حضرت‌ ابوالفضل (ع) از چهار استان که بیشترین‌ عملیات‌ها و خدمات امداد و نجات را در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسانده‌اند و همچنین ۶ پایگاه برتر کشور شامل جاده‌ای ، کوهستان و ساحلی تقدیر شد که استان اردبیل جز استان‌هایی بود که در رتبه‌های برتر قرار گرفت.

قویدل بیان کرد: همچنین در این جشنوره سه نفر از نیروهای امدادی که در زلزله سوریه حضور و ۱۴ نفر که در عملیات زلزله ترکیه خدمت‌رسانی کرده‌اند ، نیز تجلیل شد.

به گفته وی ، ۶ نفر از نجاتگران که در عملیات‌های ویژه حضوری فعال داشتند نیز تقدیر شد و نفرات برتر در مراکز کنترل هماهنگی عملیات، آنست، ارتباطات رادیویی، تجهیزات، ادارات لجستیک و ادارات عملیات نیز در لیست‌ تقدیر شوندگان قرار گرفتند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

ارسال نظرات