جمعی از جانبازان، ایثارگران و بازماندگان بمباران‌های شیمیایی 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل خواستند مانع جنایات جنگی اسرائیلی‌ها از جمله بمباران اهداف غیرنظامی، استفاده از بمب‌های ممنوعه و محاصره غزه شود.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۳۳
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جمعی از جانبازان، ایثارگران و بازماندگان بمباران‌های شیمیایی 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران در نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار ممانعت از نسل‌کشی مردم غزه توسط صهیونیست‌ها شدند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

عالیجناب آنتونیو گوترش

دبیرکل سازمان ملل متحد

با سلام و احترام این نامه درخواست جمع کثیری از جامعه بازماندگان فاجعه شیمیایی جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان درخواست و مداخله فوری سازمان ملل متحد برای خاتمه بخشیدن به جنایات جنگی رژیم غاصب اسرائیل در حمله به غزه و کشتن زنان و مردان و کودکان مظلوم در خانه، بیمارستان، مدرسه، مسجد و کلیسا است که به حضور شما ارسال می‌گردد.

در هنگام تحریر این نامه، براساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به 9588 نفر رسید که از این تعداد 3920 نفر کودک و 2550 نفر را زنان شامل می‌شوند و بیش از 17500 نفر تاکنون مجروح شده و 1700 نفر هم مفقود شده‌اند که اکثر قریب به اتفاق غیرنظامیان هستند.

در جریان حمله به منطقه پرجمعیت نواز غزه، اسرائیل با هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی از قوانین بین‌المللی تخطی کرده است. نقض قوانین شامل حمله به ساختمان‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، سوپرمارکت‌ها، جاده‌های پر از مردم در حال گریختن و کارخانه‌های تولید موادغذایی است. همچنین اسرائیل در 17 اکتبر 2023 محوطه بیمارستان «باپتیست» در غزه را بمباران و در تاریخ 16 نوامبر بیمارستان «قدس» در نوار غزه تهدید به تخلیه شد که ساکنان آواره آن در جستجوی پناهگاه بودند و هستند.

بنا بر نظر چندین گروه حقوق بشری، از جمله دیده‌بان حقوق بشر، اسرائیل در غزه و لبنان از فسفر سفید نیز استفاده می‌کند؛ استفاده از فسفر سفید برای ایجاد انفجار هوایی در مناطق شهری پر جمعیت غیرقانونی است چراکه می‌تواند منازل را به آتش بکشد و صدمات بزرگی به غیرنظامیان وارد کند. فسفر سفید در دمای بیش از 800 درجه سانیگراد (نزدیک به 1500 درجه فارنهایت) می‌سوزد که دمایی در حد ذوب فلز است.

به گفته کارکنان و مقامات سازمان ملل هیچ ناحیه امنی در غزه وجود ندارد؛ غزه در محاصره مطلق و بمباران مستمر است. پس از پر شدن بیمارستان‌ها، کمبود تجهیزات پزشکی، قطع برق و آب توسط اسرائیل و کاهش ذخایر موادغذایی به دلیل محاصره، وضعیت بشردوستانه برای غیرنظامیان یأس آور است. و اسرائیل با کنار گذاشتنِ الزام به رعایت اصول تناسب و تمایز بین غیرنظامیان و جنگجویان به شدت از قوانین بین‌المللی تخطی می‌کند.

به گفته «مارک گارلاسکو» مشاور نظامی در سازمان هلندی پکس برای صلح و بازپرس سابق سازمان ملل در حوزه جنایات جنگی در لیبی، اسرائیل (در کمتر از یک هفته همان میزان بمب  بر سر مردم ریخته است که ایالات متحده در یک سال در افغانستان ریخته بود) و این در منطقه‌ای بسیار کوچکتر و بسیار متراکم‌تر انجام یافته است که نتیجه‌ی زیر پا گذاشتن حداقل حقوق انسانی را می‌رساند.

نظر به جنایات جنگی که در حال حاضر علیه مردم غزه انجام می‌شود، تصمیم جناب عالی برای محاکمه و مهار دستگاه جنگی اسرائیل چیست؟ سازمان ملل متحد در پی جنگ جهانی دوم با هدف صریح حفظ نظم جهانی مبتنی بر قوانین و جلوگیری از تکرار خوف‌آور آن تعارض، تاسیس شد، با چنین مبنایی سازمان ملل متحد می‌خواهد تا کی بی‌تفاوت بماند؟ در حالیکه نسل‌کشی در برابر چشمان مردم جهان ادامه می‌یابد.

ما جانبازان و بازماندگان بمباران‌های شیمیایی در 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی صهیونیستی عراق با حمایت مستقیم آمریکا و جهان غرب و مرتجعین منطقه علیه ایران، از جناب عالی می‌خواهیم با احساس مسئولیت سازمانی برخیزید و ضمن مهار و محکوم کردن اسرائیل از تداوم جنایات جنگی از هیچ کوششی برای کمک به پایان دادن این قتل عام انسانی، برقراری آتش بس عاجل، و تلاش برای مقرر داشتن ارسال بی‌درنگ کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دریغ نکنید.

از جنابعالی درخواست داریم با محکوم کردن هرگونه اقدام خلاف حقوق بین الملل رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تدابیر لازم را در سریع ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقص های فاحش حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر و جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین اشغالی و به ویژه نواز غزه اتخاذ کرده و از دولتهای عضو سازمان ملل متحد بخواهید که از هرگونه مساعدت و همراهی به طرف متجاوز اشغالگر که به مثابه همدستی در جنایات ارتکابی است خودداری کنند.

و بدانید تا مادامی که اسرائیل در سازمان ملل متحد مؤاخذه نشود و برای جنایاتی که در حال حاضر در غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شود، محکوم نگردد کماکان به کشتار زنان کودکان و مردم بی‌گناه و تحقیر ساکنین فلسطین و استهزاء قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.

در خاتمه بار دیگر تاکید می‌کنیم تنها راه حل این مسأله پایان بخشیدن به اشغال و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و تحقق تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمام آن سرزمین به پایتختی قدس شریف است.

ارسال نظرات