جانشین فرماندهی در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان کرمان طی روز پنجشنبه 18 آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۷۰
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

 

سرهنگ بامری جانشین فرماندهی در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج کرمان گفت: مجمع بسیجیان استان کرمان مجموعه‌ای است متشکل از صاحب نظران، اندیشمندان، متخصصان و پژوهشگران بسیجی و انقلابی که برای تحقق تدابیر و سیاست‌های ابلاغی امامین انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند اعتلای بسیج به لحاظ ویژگی ها و قابلیت های فردی و شغلی، بر مبنای ساختار تعریف شده در سطح استان سازماندهی شده‌اند و هدف اصلی مجامع جهاد برای تحقق تدابیر، منویات و گفتمان انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی نظام با گسترش و بسیج شبکه نخبگانی مردمی انقلاب اسلامی برای مسیر برپایی دولت و جامعه اسلامی می باشد.

سرهنگ بامری شرح وظایف مجامع بسیجیان را احصاء نظام مسائل استان، اولویت‌بندی و ارائه راه‌حل‌های نخبگانی به منظور حل مسائل و مشکلات استان و شهرستان ها بیان کرد.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جمع فرماندهان سپاه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مجامع بسیجیان امیدآفرینی، افزایش رضایتمندی مردم و کمک به دستگاه‌های اجرایی است.

سرهنگ بامری تصریح کرد: در هر یک از شهرستان‌ها یک مجمع بسیجیان و هر مجمع متشکل از ۵ یا ۶ کارگروه تخصصی در شهرستان ها و در استان یک مجمع با ۷ گروه و در مجموع بیش از ۱۳۰ گروه و کارگروه در سطح استان فعال و تعداد بالغ بر ۲هزار و ۶۰۰ نفر از نخبگان، اندیشه ورزان و متخصصین در این مجامع سازماندهی شده‌اند.


جانشین فرماندهی در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: از تاریخ ۱۵ مهر تا ۸ آبان ماه سال جاری اجلاس سالانه مجامع بسیجیان در همه شهرستان‌ها برگزار و ۸۵ طرح برتر در این اجلاس ها در حضور اعضاء و مسئولین شهرستان‌ها ارائه گردیده است.

وی افزود : اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان روز پنجشنبه با حضور جانشینان ستادهای تخصصی نواحی، هیئت رئیسه و روسای گروه‌ها و کارگروه های مجامع بسیجیان استان و تعدادی از مسئولین استان و شهرستان ها برگزار می‌شود.

سرهنگ بامری در تشریح برنامه‌های اجلاس عنوان کرد: در قسمت اول جلسه روسای گروه‌های استان با روسای کارگروه‌های شهرستان به منظور جمع‌بندی عملکرد هر کارگروه، در قسمت دوم ارائه بسته‌های سیاستی توسط روسای گروه‌های استان و معرفی طرح‌های برتر کارگروههای شهرستان‌ها و در قسمت سوم اجلاس ضمن ارائه گزارش عملکرد سالانه مجمع بسیجیان استان توسط رئیس مجمع، مسئولین استان و سخنران ویژه به ایراد سخنرانی می پردازند و با قرائت بیانیه و تقدیر از برگزیدگان و بخش پایانی اجلاس به برگزاری انتخابات برای انتخاب هیئت رئیسه مجمع بسیجیان استان اختصاص دارد.

وی مبنای کار در بسیج را کمک و خدمت صادقانه به مردم و هم فزایی با مسئولین و کمک به دولت‌ها با استناد به این  فرمایش حضرت آقا که فرمودند: "بسیج می‌تواند دستگاه‌های مسئول را هم در جهت دهی هم در هدف گذاری هم در عمل یاری دهد یعنی ما وقتی در رابطه بسیج صحبت می‌کنیم و این مطلب را می‌گوییم و توانایی‌های بسیج را می‌گوییم نمی‌خواهیم برای قوه مجریه یک رقیب بتراشیم. قوه مجریه یک وظایفی دارد یک مسئولیت‌هایی دارد که باید آنها را انجام دهد اما بسیج می‌تواند کمک کند به قوه مجریه برای جهت دهی صحیح و برای جلوگیری از خطا انحراف در مسیر و در عمل هم می‌تواند کمک کند." عنوان نمود.

جانشین فرماندهی در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرمایش فوق مبنای فعالیت مجامع را نیز فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اعلام و گفت: وظیفه ما به عنوان سربازان ولایت در کف میدان حضور داشتن و میدانی عمل کردن است. کف میدان یعنی خدمتگزاری برای مردم، یعنی ما نخبگان بسیجی خودمان را نوکر و خادم مردم به خصوص طبقات ضعیف جامعه می‌دانیم  و همین مبنای کار ما در مجامع بسیجیان استان است.

ارسال نظرات