مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی تشریح کرد

ارایه خدمات ویژه به نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی نیازمند آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی به تشریح خدمات مادی و معنوی این نهاد حمایتی به نخبگان تحت پوشش در سطح استان پرداخت.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۵۶
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خدمات فرهنگی ارایه شده به فرزندان مددجو اظهار داشت: کشف، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها با ارایه خدمات اجتماعی، حمایتی و فرهنگی از رسالت ها و رویکردهای مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی سرشار از استعدادهای برجسته در زمینه تحصیلی، فرهنگی، هنری، اختراعات ، علمی و پژوهشی، قرآنی و ورزشی بوده و تعداد قابل توجهی از فرزندان تحت حمایت دارای مقام های کشوری استانی و شهرستانی می باشند.

ملامهدی با تاکید بر حمایت های مادی و معنوی از نخبگان بی بضاعت استان گفت: 273 نفر نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در سطح استان شامل 217 دانش آموز، 53 نفر دانشجو و 3 نفر غیر محصل از خدمات و حمایت های مختلف فرهنگی، تحصیلی، اردویی، آموزشی و... کمیته امداد بهره مند می باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری از اعتبارات حوزه فرهنگی برای برنامه های تحصیلی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و رفع نیازهای فردی و خانوادگی نخبگان تحت حمایت مبلغی تخصیص یافته و همچنین مبلغ ۷۹۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال وام قرض الحسنه نیز از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت می گردد.

ملامهدی در تشریح برخی حمایت های مادی از نخبگان تحت پوشش گفت: امسال برای 232 نفر از نخبگان تحت پوشش استان مبلغ ۱۱۳۹۵۰۰۰۰۰۰ ریال کمک هزینه نخبگی سال 1402 توسط کارگروه نخبگان کمیته امداد کارسازی می گردد.

 

ارسال نظرات