امام جمعه هرات خواستار ترویج فرهنگ کتابخوانی و رفع نیازهای عاطفی، شناختی و شخصیتی کودکان با انس به کتاب شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۰۰
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده اقامه شد.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی از قران کریم ثمره تقوا را بصیرت دانست و خاطرنشان کرد : انسان و مومنی که لغزشی برایش اتفاق می افتد در آن غوطه ور نخواهد شد، اهل تقوا شاید اهل غفلت باشد اما تذکر و یاد خدا او را اهل لغزش و غوطه ور شدن در گناهان نمی کند.
نقش پدر و مادر در زندگی یک فرزند مصلحت فرزندان را در نظر گرفتن و مشخص کردن مسیر برای اوست،
خداوند دو سرپرستی و ولایت دارد یکی ولایت و سرپرستی عامه و دیگری ولایت خاص هست برای آنهایی که در مسیر ایمان خودشان را قرار می دهندو هدایت انسان از تاریکی به سمت نور ثمره این ولایت است.
چراغ هدایت برای انسان و مومن روشن است.
در مقابل انسان های مومن انسان های کافر هستند که اولیای آنها غیر خدا و طاغوت هستند، اینها کسانی هستند که از نور به سمت ظلمت و تاریکی هدایت می شوند و
ثمره ولایت خدا مغفرت و غفران خداوند برای مؤمنین است.

خطیب جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم نماز جمعه هرات مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه دوری از معصیت خداست که ما را به امام زمان عج نزدیک می کند به بیان روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام پرداخت و به رعایت این مهم تاکید کرد.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه در آیات و روایات بر حضور پر شور در نماز جمعه تاکید کرد.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و این هفته را به کارکنان کتابخانه های شهرستان تبریک گفت.
اشاره به فرقه های موجود در دهه های قبل و تلاش برای از بین بردن آنها گفت
در دهه های قبل جریانات مانند حلقه کیان با رویکرد مخالفت با اسلام سیاسی و روحانیت فقیه، پای در مسیر التقاط و انحراف گذاشتند که جلوی این انحرافات گرفته شد.
انس با کتاب را در زندگی خودمان به فرزندانمان یاد بدهیم و الگوی مناسبت برای این مهم پدران و مادران هستند.
انس با کتاب و کتابخوانی یک مسئله اکتسابی است و باید آنرا در زندگی پیاده کنیم.
وی در ادامه با. بیان اینکه مقام معظم رهبری ناراحت وضعیت کتابخوانی در بین مردم هست و باید نیازهای عاطفی، شناختی و شخصیتی فرزندان را باید با کتاب خواندن حل کنیم.
امام جمعه هرات در ادامه از حضور پر شور اقشار مختلف مردم و دانش آموزان در راهپیمایی سیزدهم آبان در جای جای شهرستان تشکر کرد. اشاره به تحولات اخیر غزه گفت
بالای 9 هزار نفر در سه هفته گذشته از امت رسول الله به شهادت رسیدند که تعدا زیادی از آنها کودک هستند و به سفرهای متعدد وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد.
قتل عام زنان و بانوان امت اسلامی یعنی کشتن مادرانی که دامن پاکشان پروش دهنده رزمندگان جبهه مقاومتند و همه مردم شهرستان خاتم یکصدا فریاد انزجار خود را از منافقین فریاد خواهند زد.

ارسال نظرات