کارآموزیان:

رسانه‌ها باید امیدآفرینی را در کشور آغاز کنند

همدان-مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه‌ها باید امیدآفرینی را در کشور آغاز کنند، گفت: جهاد خدمت، جهاد تبیین و امیدآفرینی به عنوان محورهای رویداد «جام رسانه‌ای امید» در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۱۳۶
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرتضی کارآموزیان در نشست آغاز رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه‌ای امید که به ریاست استاندار همدان و با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: هیچ برهه‌ای و مکانی را در تاریخ بشریت سراغ نداریم که در عرض یک ماه ۵۰ خبرنگار به شهادت برساند و ۷۰ پایگاه خبری را خراب کند.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها خبرنگاران را کشتند و به حمایت از آنها به خیابان‌ها ریختند اما در فلسطین چنین قضیه‌ای را شاهد نیستیم و کسی حمایت نمی‌کند، افزود: اتفاقات بزرگی در پیش است؛ در بحث داخلی سال گذشته از ۲۵ شهریور جنگ جهانی رسانه‌ای را پشت سر گذاشتیم؛ همچنین جنگ ربات‌ها را شاهد بودیم؛ طی ۴۵ روز اخبار دروغ انتشار دادند و میلیون‌ها اخبار دروغ و ناامیدکننده انتشار داده شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه‌ها باید امیدآفرینی را در کشور آغاز کنند، گفت: لیگ رسانه‌ای امید چند برنامه دارد و  قرار است که ما نیمه‌های پر لیوان را ببینیم؛ میزان اخبار منفی ما بیشتر از اخبار مثبت است.

وی با اشاره به تولیدمحتوا در قالب‌های مختلف و شاخص‌های ارزیابی از قبیل میزان بازنشر اخبار، تحلیل احساسی مثبت و امیدآفرین که قرار است قبل از دهه فجر انجام شود، گفت: ما سه رویکرد در بسیج پیش رو گرفتیم و خود را موظف می‌دانیم اخبار دولت را به گوش مردم برسانیم.

کارآموزیان خاطرنشان کرد: جهاد خدمت، جهاد تبیین و امیدآفرینی سه وظیفه ما در بسیج رسانه است که به عنوان محورهای رویداد «جام رسانه‌ای امید» در نظر گرفته شده و انتشار اخبار با هشتک «پیشرفت همدان» انجام می‌شود.

*ضرورت ذائقه شناسی و مخاطب شناسی در رسانه‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در طول دو سال گذشته دستاوردهای نظام را شاهد بودیم، اظهار کرد: تمرکز ما روی دولت است که با مظلومیت کارهای بزرگ و فراوانی انجام داده اما از انتشار آن غفلت کردیم.

حسن رضانیا تاکید کرد: اگر قرار است رسانه‌های ما حرف نو و خوب بزنند که دیگران نمی‌زنند باید با رویکرد نوین و جدید گفته شود و از همه مهم‌تر ذائقه شناسی و مخاطب شناسی است.

وی ابراز کرد: اگر قرار است اتفاقی در استان بیفتد باید همه خبرنگاران مطلع باشند، رسانه‌های ما راهیان پیشرفت باشند و این راه را خوب ببینند؛ باید تور رسانه‌ای فعالین عرصه خبر و اطلاع رسانی هرچه سریع‌تر آغاز به کار کند و گام اول این است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: گام دوم اینکه ذائقه مخاطب خود را خوب شناسایی کنیم و این کاری است که دنیا انجام می‌دهد، باید کار حرفه‌ای انجام دهیم؛ میزان مصرف رسانه‌های اجتماعی ما در حال تغییر است و بعضی مصارف رسانه‌ای ما در برخی حوزه‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار