خبرهای داغ:

تجلیل از بانو نخبه بسیجی سمیرمی توسط فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم برگزار شد.

سرکار خانم خدیجه همتی کهراده از اهالی یکی از روستا های بخش وردشت شهرستان سمیرم دانشجوی مقطع دکترای تخصصی فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف است که موفقیت های علمی در عرصه بین المللی کسب کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۲۲۳
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج سمیرم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم و فرمانده حوزه حضرت زهرا از نخبه محجبه سمیرمی دیدار کردند.
سرکار خانم خدیجه همتی کهراده از اهالی یکی از روستا های بخش وردشت شهرستان سمیرم دانشجوی مقطع دکترای تخصصی فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف است.
اين ­بانوی نخبه درباره موفقیت‌های علمی و تخصصی خود در دوران تحصیل گفت: در طول دوران دکتری موفق به انجام پایان نامه‌ای کاملا بنیادی و کاربردی در زمینه تولید فنآوریی هیدروژن از طریق تجزیه آب دریا شده‌ام که با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و دسترسی فراوان به آب دریا، آینده‌ای درخشان برای نتایج عالی به دست آمده از این پایان‌نامه، برای صنعتی شدن در راستای رسیدن به جامعه کم کربن و هوای پاک قطعا انتظار می‌رود.

خانم همتی افزود: در مسیر تکمیل تحقیقات و پژوهش‌هایم، به مدت هفت ماه در گروه پروفسور «هیویانگ لی» که از دانشمندان شناخته شده جهانی در زمینه فنآوری هیدروژن هستند، در دانشگاه (SKKU) کشور کره جنوبی که سومین دانشگاه برتر این کشور وبی و دارای رنکینگ جهانی ۱۰۱ است حضور داشتم و پروفسور لی از عمکردم در گروهشان بسیار رضایت داشتند، به گونه‌ای که مرا به عنوان پژوهشگر جوان برتر به دانشگاه معرفی کردند.

وی ادامه داد : به مدت ۲۰ روز در دوره مدرسه تابستانی انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری سلول‌های خورشیدی در دانشگاه الکتروتکنیکال LETI در شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه حضور داشتم که موفق به کسب مقام نخست از بین ۱۰۰ شرکت کننده از سرتاسر جهان شدم.

وی بیان کرد : علاوه بر این در تابستان ۱۴۰۱ در بیست و سومین کنفرانس جهانی هیدروژن که در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار شد نیز به عنوان سخنران با دو مقاله حضور داشتم و مقاله هایم به عنوان مقالات برتر برگزیده شد و در این کنفرانس که میزبان دانشمندان برتر جهان در زمینه فنآوری هیدروژن بود، کاندید نماینده زنان ایران در فنآوری هیدروژن جهان شدم.

وی تصریح کرد : در طول تمام سال‌های تحصیل از دبستان گرفته تاکنون، به عنوان دانش‌آموز و دانشجوی برتر و نخبه مطرح بوده‌ام، هم اکنون نیز دانشجو و پژوهشگر برتر و نفر اول دانشکده از لحاظ آموزشی و پژوهشی با معدل کل ۱۹،۳۷۱ هستم.

خانم همتی افزود: با توجه به تحقیقات و مقالات علمی ثبت شده در رویداد‌های مختلف، در کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار به دعوت از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان بانوی تاثیرگذار حضور داشتم.
خانم همتی درادامه صحبت هایشان از پیروی از ولایت فقیه و اینکه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ودرادامه مسیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جانشین برحق امام زمان می باشند وما باید از فرامین حضرت آقا پیروی وتبعیت نماییم مطالبی را بیان فرمودند واشاره نمودند که بنده همیشه تحت هر شرایطی سخنرانی های امام خامنه ای (مدظله العالی)را دنبال می نمایم  .ایشان افزودند پوشش اسلامی و مسئله عفاف و حجاب  یک اصل اساسی برای بانوان جامعه می باشد که افراد را از خطرات وآسیبهای اجتماعی در امان میدارد.

وی در پایان افزود : شکرگذار خداوند بزرگم که همواره در تمام مشکلات، پشت و پناهم بود، هر چند من از نعمت داشتن پدر محروم بودم، ولی با وجود مادری مهربان که مانند فرشته‌ای زمینی همواره با تمام آنچه در اختیار داشت در کنارم بوده، رنج و سختی‌هایم را تبدیل به نردبانی کردم تا تحصیلاتم را ادامه دهم و امیدوارم بتوانم برای پیشرفت کشورم و خدمت به مردم مثمرثمر واقع شوم.

ارسال نظرات