خبرهای داغ:

باران در راه خوزستان

خوزستان از آخر هفته بارانی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۰۷
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی، احتمال بارش باران از اویل وقت چهارشنبه ۲۴ لغایت روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه در استان پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: این سامانه بارشی موجب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای، بارش برف در ارتفاعات و احتمال ر یزش تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی این اداره کل بیان کرد: با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: توصیه می‌شود جهت پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی اقداماتی از جمله عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انجام شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار