خبرهای داغ:
داوری:

نگاه انقلابی و دینی در جریان فلسطینی بیدار شد/ بزرگ‌ترین هراس آمریکا از فراگیری الگوی مقاومت است

همدان-کارشناس سیاسی با بیان اینکه نگاه انقلابی و دینی در جریان فلسطینی بیدار شد و از زمانی که الگو مبارزه را الگوی انقلاب اسلامی گرفتند،دستاوردها را مشاهده کردند،گفت: در همه جنگ‌ها دست برتر با جریان مقاومت بود.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۷۰
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا داوری در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی غزه؛ مظلومِ مقتدر که با رویکرد بررسی تحولات جبهه مقاومت در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی همدان برگزار شد، با بیان اینکه این روز‌ها از مظلومیت غزه بسیار گفته می‌شود و ما هم در قاب تصویر تلویزیون این صحنه‌های تکان‌دهنده را مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: غزه دو جنبه دارد که مقام معظم رهبری هم به این موضوع اشاره کردند و فرمودند در تحلیل جنگ غزه از دو منظر باید نگاه کرد منظر مظلومیت که دل ما داغدار است و منظر دیگر، منظر اقتدار است که کمتر به آن توجه می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی که از آرزوهای بر زمین مانده وی هم محسوب می‌شود، این بود که روزی سران جبهه مقاومت را در تهران گرد هم بیاورد و به محضر فرمانده خود بروند و چشم انداز آینده جریان مقاومت را ترسیم کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با اشاره به اینکه اولین جلسه سران جبهه مقاومت سال گذشته در بیروت برگزار شد و سران جبهه مقاومت در محضر سید حسن نصرالله مسیر آینده را به بحث و گفتگو نشستند، گفت: روح حاکم بر جمع‌بندی این نشست این بود که جبهه  مقاومت به وحدت الساحات برسیم.

وی با بیان اینکه ‌وحدت الساحات، یکپارچگی میادین نبرد است، تصریح کرد: اگر یک کشور عضو جبهه مقاومت مورد هجمه واقع شد جبهه‌های دیگر هم باید علیه دشمن فعال شود.

داوری با بیان اینکه در اول تیر ماه سال جاری دومین جلسه سران جبهه مقاومت با حضور یمن، فلسطین، لبنان و عراق در محضر مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه چشم انداز آینده ترسیم شد و این جریان روز به روز در حال گسترش، نفوذ و دستاوردهای بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فرمانده عملیات طوفان الاقصی محمد ضیف است، ادامه داد: وی در سال ۲۰۰۷ در جریان بمبارانی که رژیم صهیونیستی داشتند همسر و دو فرزند خود را از دست می‌دهد که حاج قاسم سلیمانی یک نامه تکان دهنده برای این شهید می‌نویسد و از ایشان به عنوان شهید زنده و مجاهد مظلوم گمنام یاد می‌کند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه محمد ضیف در روز اول عملیات طوفان الاقصی یک نامه می‌نویسد و فلسفه و چرایی این عملیات را توضیح می‌دهد، مطرح کرد: از محمد ضیف در طول ۲۰ سال گذشته در فضای مجازی فقط یک صوت ۹ ثانیه وجود دارد که در خصوص آرمان فلسطین صحبت کرده است اما این نامه بسیار مُفصل است و نگاه اسلامی و دینی دارد.

وی بیان کرد: در این نامه عنوان شده که ما این عملیات را آغاز کردیم چراکه رژیم صهیونیستی در حال حفاری در زیر مسجد‌الاقصی است، مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم(ص) ما است، رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه مقبره حضرت سلیمان در آن مکان است؛ زیر مسجد را حفاری می‌کنند که بگویند زمانی اینجا محلی بوده که متعلق به یهودی‌ها بوده و مسلمانان بر روی آن که متعلق به یهودی‌ها است مسجد ساختند و برای اینکه مسجد را فرو بریزند‌.

داوری افزود: در ادامه نامه آمده است که دو هفته قبل از عملیات، جریان افراطی که در رأس کار است روز جمعه چند هزار یهودی را به مسجد می‌آورند و خوکی را سر بریدند و خون این حیوان را به حریم مسجدالاقصی آغشته کردند و مانع برگزاری نماز جمعه و جماعت شدند و به پیامبر اکرم (ص)و قرآن اهانت کردند.

وی با بیان اینکه همچنین اشاره شده است که مسلمانان را با انفجار از خانه و از قدس شرقی اخراج می‌کنند، گفت: ظرف دو ماه در منطقه کرانه باختری بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مجاهدین فلسطینی را به شهادت رساندند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه محمد ضیف در ادامه می‌گوید اگر قرار است که ما اهانت و شهادت‌ها را تحمل کنیم یک بار بمیریم بهتر از آن است که هر روز بمیریم، گفت: وی در نامه می‌گوید ما تصمیم گرفتیم به این غائله خاتمه دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۱ که داعش در منطقه شامات ظهور و بروز پیدا کرد، محمد ضیف یک تنه در کنار حاج قاسم سلیمانی ایستاد و حتی به خیانت به آرمان فلسطین متهم شد، ابراز کرد: این برای ما باعث افتخار است که فرمانده‌ گردان‌های عزالدین قسام کسی است که بارها در محضر حاج قاسم گفته که افتخار من این است که سرباز آیت‌الله خامنه‌ای هستم.

* ظهور نمادهایی مانند محمد ضیف دست پرورده مکتب انقلاب اسلامی هستند

داوری با تاکید بر اینکه ظهور نمادهایی مانند محمد ضیف دست پرورده مکتب انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: اولین جنگ فلسطین ۱۹۴۸ شروع شد و بعد از اینکه اسراییلی‌ها تشکیل دولت دادند ۱۱ کشور عربی برمبنای زبان، نژاد، قوم، به اسرائیل حمله کردند و هر ۱۱ کشور در این عملیات نظامی شکست خوردند چرا که بنیان آن‌ها زبان، قوم و ... بود.

وی با بیان اینکه در عملیات‌های بعدی در جنگ ۶ روزه، سال ۶۸ و سال ۷۳ جنگ‌های دیگری مانند جریاناتی که اسلام سکولار بودند شکست خوردند، مطرح کرد: جریان عرفات، محمود عباس و پیمان اُسلو که نماد مذاکره و سازش بود نتیجه آن ذلت و عهدشکنی رژیم صهیونیستی شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه افتخار ما این است که جریان فلسطینی امثال محمد ضیف‌ها دیدند که همه مبارزات غیر دینی با شکست و بن‌بست مواجه شد و از انقلاب اسلامی که نماد نزدیک به حزب‌الله لبنان بود الگوگیری کردند، تصریح کرد: مبارزه خود را دینی مبتنی بر انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی بنا کردند و از جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۰ که اسرائیلی‌ها جنوب بیروت را اشغال کردند نیرویی که توانست به این اشغالگری برای اولین بار پایان دهد، حزب الله بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک الگو شده است که اگر می‌خواهید خاک خود را پس بگیرید، باید وارد عرصه مبارزه شوید، عنوان کرد: این الگوی حزب الله به جریان‌های فلسطینی هم رسیده است البته قبل از آن هم با وقوع انقلاب اسلامی شهید دکتر فتحی شقاقی کتابی مبتنی بر فرمایشات امام خمینی(ره) با عنوان «الخمینی هو الحق» را نوشته که در آن اشاره می‌کند که راه حل پایان دادن اشغالگری این است که به مکتب امام پناه ببریم و این مکتب را الگوی خود قرار دهیم.

داوری در خصوص لبنان گفت: انصارالله شیعه چهار امامی هستند و معتقدند که در هر زمانی خدا حجتی دارد و باید سادات، مجتهد، شجاع و قائل به سیف باشند و منتظر ظهور امام صدم بودند که بعد از شروع انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) اذعان داشتند امام صدم حضرت امام(ره) است.

وی با بیان اینکه چند هفته بعد از انقلاب علامه بدرالدین با درک این مطلب از لبنان به ایران آمد و خدمت امام(ره) مشرف شد و امام خمینی (ره) قرآنی که روزانه قرائت می‌کردند به علامه بدرالدین دادند و ایشان با امام(ره) بیعت کردند و در خصوص مذهب جعفری تحقیق کرد و پسر او حسن بدرالدین آثار امام(ره) را بررسی و مطالعه کرد، ادامه داد: عصاره کلام و شخصیت امام خمینی(ره) در شعار‌ها انصارالله مانند «الله اکبر» مشاهده می‌شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه شعار دیگر لبنانی‌ها «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «النصر للاسلام» است، مطرح کرد: حسین بدرالدین گفت در بیانات و نوشته‌های امام خمینی(ره) این مرد بزرگ دیدم که به نصرت اللهی اطمینان و یقین دارد و خداوند در قرآن می‌فرماید بر ما فرض شده که مومنین را نصرت دهیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) فرمود امام ما، امام تحول بود و نرم افزار تحول امام مبنی بر دو عنصر ایمان و امید بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به نصرت الهی ایمان داشت چرا که خداوند وعده داده هر کس در راه من مبارزه کند به طور قطع پیروز خواهد شد.

* فضای مجازی قتلگاه ایمان و امید جامعه و جوانان است

داوری افزود: امید به آینده روشن عنصر دیگر نرم افزاری امام خمینی(ره) بود که متاسفانه فضای مجازی قتلگاه ایمان و امید جامعه و جوانان است.

وی با بیان اینکه نگاه انقلابی و دینی در جریان فلسطینی بیدار شد و از زمانی که الگو مبارزه را الگوی انقلاب اسلامی گرفتند، توانستند فتوحات و دستاوردها را مانند جنگ ۳۳  روزه و... مشاهده کنند، عنوان کرد: در همه جنگ‌ها دست برتر با جریان مقاومت بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین هراس آمریکا، دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی این است که مدل و الگوی مقاومت در حال فراگیری است، مطرح کرد: در واشنگتن و لندن بیش از ۱۰۰ هزار نفر تظاهرات کردند که در تظاهرات قبلی ۵ هزار نفر می‌شدند و نشان دهنده این است که این الگو و مدل در حال پیش روی است.

وی با بیان اینکه نگاه به غزه هم نگاه سخت افزاری و هم نگاه نرم افزاری است و مقاومت پیام و الگویی تولید می‌کند، ادامه داد: اسماعیل هنیه در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران سه بار گفت سردار سلیمانی شهید قدس است و این جمله در جهان عرب برای ما پیام دارد.

داوری با بیان اینکه پرچم‌دار مبارزه آن کسی که بازیگر اصلی میدان یک کشور شیعی است و یک کشور غیر عربی یعنی ایران است و آمریکایی‌ها آن را اعلام نمی‌کنند چرا که اعلام آن هزینه‌های سنگینی دارد، عنوان کرد: ضلع دوم جریان شیعی لبنان و به فرماندهی سید حسن نصرالله و ضلع سوم کشور عراق و انصار الله یمن ضلع دیگر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جریان شیعی یمن از ذخایر آخرالزمانی انقلاب اسلامی است، گفت: رژه شهریور ماه یمنی‌ها قوی‌ برگزار شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه روزی یمنی‌ها سلاح کلاشینکف نداشتند اما امروز موشک با برد بالای ۲۰۰۰ کیلومتر شلیک می‌کنند و از حیث تنوع موشکی بعد از ایران در منطقه سرآمد هستند و پهبادهای 3 هزار کیلومتری به سمت اسرائیل می‌فرستند و بیش از یک میلیون مبارز جان بر کف دارد، تأکید کرد: صحنه مقاومت در جهان عرب خیلی پیام دارد و خط مقدم نبرد انقلاب اسلامی و جریان‌های شیعی هستند و فلسطینی‌ها هم این را فهمیدند و به همین دلیل از انقلاب اسلامی الگو می‌گیرند.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی عملیاتی است که از حیث غافلگیری و پنهان کاری در دانشکده‌های جنگ دنیا تدریس خواهد شد، ادامه داد: روزی که عملیات شروع شد حتی بخش سیاسی حماس، اسماعیل هنیه و نیروهای عمل‌کننده اطلاع نداشتند.

داوری افزود: اول تیمی که در پایگاه دریایی عملیات را کلید زد فکر می‌کردند فقط آن‌ها ماموریت دارند آن ۳۵ نفر صهیونیست را به قتل برسانند و برگردند اما نمی‌دانستند در مناطق دیگر چه می‌گذرد، این اصل غافلگیری است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر نیروهای عمل‌کننده یک هفته تمام، بدون سلاح به مبدا عملیات می‌رفتند و برمی‌گشتند و مدیریت ۱۲۰۰ نفری که روزانه به کنار خانواده برمی‌گشتند و رازدار می‌ماندند، گفت: نیروهای مقاومت از موانعی مانند دیواری که به دور غزه کشیده‌اند تا نتوانند تونل بزنند، از مسلسل‌های خودکار، ارتعاش یاب‌ها و ... رد شدند و در ۸۰ نقطه عبور می‌کنند و سیستم‌های حرارتی کور می‌شوند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه اسرائیلی‌ها با وعده سرزمین شیر و عسل به امید رفاه و امنیت از سراسر دنیا آمدند و طی این چند روز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اسرائیلی کشور را ترک کردند و بیس از ۵۰۰ نفر آواره شده‌اند، ادامه داد: از آن ۱۲۰۰ نفر که عملیات را شروع کردند یک تعداد برگشتند و تعدادی که نیروهای استشهادی هستند، هنوز در مناطق آشغالی در حال عملیات هستند.

* پیروزی غزه مرهون درایت شهید قاسم سلیمانی است

وی با تاکید بر اینکه این پیروزی مرهون درایت شهید قاسم سلیمانی است چرا که ایشان زمان حیات خود گفت غزه باید در زمین برود که بتواند پدافند کند، عنوان کرد: شهید سلیمانی با خون دل برای غزه ماشین‌های حفاری تهیه کرد و در غزه تونل‌هایی داریم که چند کامیون از کنار هم رد می‌شوند و برخی از تونل‌ها چند طبقه هستند، بیش از 500 کیلومتر تونل وجود دارد، تونل‌های تک نفره‌ای که با سلاح می‌روند و تونل‌هایی که قبضه‌های موشک را جابه جا می‌کنند و تونل‌هایی که ماشین سنگین تردد می‌کنند و حاج قاسم پدافندی را به آن‌ها هدیه کرد که باعث نجات مردم غزه شود.

داوری با بیان اینکه در حال حاضر هم یکی از ابهامات نیروهای امنیت اسرائیل این است که این راز را نمی‌داند، ابراز کرد: شبکه‌ای است که توانسته جریان مقاومت را محافظت کند.

وی با بیان اینکه شاید این روزها که از قاب تلویزیون جنبه مظلومیت دیده می‌شود و به این جنبه‌های اقتدار کمتر توجه کرده‌ایم، تصریح کرد: حماس حدود ۸۰ هزار رزمنده غیر از جریان‌های اسلامی دارد در کل این ۴۵ روز از گذشت عملیات شاید تعداد شهدای رزمنده حماس از تعداد ۱۰۰ نفر عبور نکرده و شهید نشده است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با اشاره به اینکه با این بمباران‌ها به دنبال تضعیف روحیه رزمندگان و مجاهدین هستند، عنوان کرد: شعار مردم غزه این است «یا شهید می‌شویم، یا قدس را آزاد می‌کنیم»؛ تا به امروز شعاری مبنی بر اینکه می‌خواهیم زندگی کنیم وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر از مردم غزه در آنجا زندگی می‌کنند و حاضر نشدن غزه را ترک کنند و فقط حدود ۵۰ هزار نفر  از آن‌ها خارج شدند، اما مانده‌اند و بر شعار خود اصرار دارند، بیان کرد: هیچ ارتشی در برابر ملت پیروز نخواهد شد و این را در جنگ آمریکا و ویتنام و همچنین در افغانستان و عراق دیده‌ایم.

داوری با بیان اینکه اگر امروز ۱۰ هزار نفر در غزه شهید شدند، صدها نفر نیروی مبارز تربیت خواهد شد و این بشارت خدا است، مطرح کرد: آمریکا، عراق را که حدود ۱۶ لشکر سنگین، هواپیما، ۸ سال تجربه جنگ و ... داشت ظرف ۲۱ روز فتح کرد اما در غزه از روز اول عملیات سیستم عصبی اسرائیلی‌ها فلج شد و از همان روز اول فرماندهی نظامی و دیپلماسی را آمریکایی‌ها بر عهده گرفتند.

* عامل همه بمباران و جنایت‌ها در غزه آمریکایی‌ها هستند

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عامل همه بمباران و جنایت‌ها آمریکایی‌ها هستند با درک این موضوع است،  آمریکایی که عراق را ۲۱ روزه گرفت در حال حاضر ۴۵ روز است در پشت دیوارهای غزه مانده است، عنوان کرد: وزیر اسراییل راه حل نظامی ندارد که به دنبال بمباران اتمی غزه است و هنوز اسرائیلی‌ها رسماً حملات زمینی را در غزه شروع نکرده‌اند و بیمارستان شفا در حاشیه شهر غزه است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با بیان اینکه آنچه در فضای مجازی می‌بینید با فضای واقعیت تفاوت‌های جدی دارد، ابراز کرد: حماس روی زمین برنده و پیروز است.

وی با بیان اینکه از روز اول که این عملیات شروع شد روح حاج قاسم را در این جبهه می‌دیدم، ابراز کرد: با مراجعه به تفسیر آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» از منظر مقام معظم رهبری متوجه شدم که شهدا قبل از شهادت برای رسیدن به اهدافشان تلاش کردند و بعد از شهادت خداوند قدرت تصرف به آن‌ها می‌دهد که بتوانند دغدغه‌هایشان را دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات