سرپرست اداره کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با فرمانده سپاه فتح استان بر لزوم فرهنگسازی اهدای خون در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۴۸۲
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، دکتر سید عباس رضایی در این دیدار ضمن تشریح رسالت و چشم انداز انتقال خون، خاطر نشان کرد: با توجه به نقش حیاتی سازمان انتقال خون کشور در نجات جان بیماران و نیازمندان با تامین خون و فرآورده های خونی در سطح ملی، اداره کل انتقال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رسالت خطیری را عهده دار می باشد ولی متاسفانه طی سالهای اخیر با چالش های متعددی مواجه بوده که عمده آنها به دلیل نبود زیر ساخت و فضای فیزیکی مناسب قابل رفع نیست.

وی ادامه داد: از جمله اینکه در سالهای اخیر تعداد تخت های بیمارستانی افزایش ۱۰۰ درصدی داشته ولی فضای فیزیکی انتقال خون استان به این تناسب رشد نکرده و این نبود فضای فیزیکی مناسب باعث شده متاسفانه قادر به استقرار بسیاری از تجهیزات و بخش های مدرن حوزه فراورده های خونی را مانند پلاسما فرزیس، خون اشعه دیده و بسیاری موارد دیگر در استان نباشیم.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه جدید ساختمان انتقال خون استان در سالهای گذشته کلنگ زنی شده و متاسفانه پس از گذشت حدود ۱۰ سال همچنان به مرحله بهره برداری نرسیده و به حمایت و پشتیبانی جدی مسئولین پرتلاش و جهادی چون فرمانده سپاه فتح در سطح استان و البته حمایت های کشوری نیاز است تا این مهم به‌ سرانجام برسد.

سردار سرتیپ دوم حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سازمان انتقال خون کشور یکی از بخش های حیاتی حوزه سلامت می باشد و چنان که وقتی رزمنده ای در میدان مجروح می شود اولین درخواست تیم امداد تامین خون مورد نیاز است، همچنین در بسیاری موارد دیگر همچون عمل های جراحی و پیوند خون و فراورده های خونی کاربرد حیاتی دارد.

وی در ادامه وجود فضای فیزیکی مناسب و درخور انتقال خون و امکان برخورداری از تمامی بخش های فنی و تخصصی مرتبط را لازم دانسته و ضمن وعده بازدید از انتقال خون استان همراه با شورای فرماندهی قول مساعدت و پیگیری جدی در راستای تحقق این خواسته ها را دادند.

دیدار سرپرست انتقال خون استان کهگیلویه بویراحمد با فرمانده سپاه فتح استاندیدار سرپرست انتقال خون استان کهگیلویه بویراحمد با فرمانده سپاه فتح استان

ارسال نظرات
آخرین اخبار