خبرهای داغ:
دکتر رضوان:

زنان باید از جایگاه خود در نظام اسلامی حفاظت کنند

همدان-رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: ما در نظام خانواده در دفاع از حقوق زن طلبکاریم، جایگاهی که نظام اسلامی از آن دفاع می‌کند در خانواده بسیار رفیع است، جایگاهی که خود زنان باید از آن حفاظت کنند.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۳۱
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حسین رضوان در نخستین نشست زنان ایرانی، معماران تمدن ساز در نهضت ترجمه (جهاد تبیین در الگوی سوم) که با حضور فرهیختگانی از ۱۵ کشور جهان به میزبانی استان همدان در سالن سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: زنان و کودکان غزه در فجیع‌ترین وضع تحت قتل عام قرار دارند.

وی با بیان اینکه این وقایع دو واژه دموکراسی و حقوق بشر به نحو اخص را معنا می‌کند، افزود: در سال گذشته کشور ما را به بدترین وجهی متهم به نقض حقوق زنان می‌کردند اما امروز بعد از گذشت یکسال معنای نقض حقوق زنان و کودکان را به واضح‌ترین وجه جلوی چشمان ما به نمایش گذاشتند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در بحث حقوق زنان و نظام خانواده باید این موضوع را مورد توجه داشته باشیم که نظام و جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها با نظام لیبرال دموکراسی غربی بخواهد روبروی هم قرار بگیرد و مماشات کند در چند حوزه نمی‌تواند چراکه ریشه تفکر اسلامی و نگاه به انسان کاملا متفاوت است و از آن بنیان تفکر اسلامی نشات می‌گیرد و آن تفکر انسان است.

وی ابراز کرد: در تفکر اسلامی، تفکر براساس توحید بنا گذاشته شده است؛ امکان ندارد نظام خانواده را در اسلام در مقابل غرب قرار دهیم؛ به دلیل اینکه تعریف خانواده آن چیزی نیست که غرب می‌گوید و به آن می‌نگرد.

رضوان ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته کاری نمی‌کرد و اتفاقی رقم نمی‌خورد، هرچند اقدامات مختلفی انجام داده و در حوزه‌های مختلف افتخارات برجسته‌ای کسب کرده؛ اگر در این مملکت از تعریف خانواده فقط دفاع می‌شد به نظرم کارنامه بسیار پرافتخاری داشت، دفاع از تفکر خانواده انقدر عظمت دارد که مدال افتخار نظام اسلامی ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در نظام خانواده در دفاع از حقوق زن طلبکاریم ما باید از موضع قدرت دفاع کنیم، جایگاهی که نظام اسلامی از آن دفاع می‌کند در خانواده جایگاه بسیار رفیعی است، جایگاهی است که خود زنان باید از آن حفاظت کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در موضوع حجاب و نفقه بیشترین دلیلی که زنان به حجاب روی می‌آوردند موضوع حجاب و نفقه است؛ مرد موظف است از زن حمایت و مراقبت کند و برخی وظایف را نسبت به زن انجام دهد اما در غرب چنین چیزی وجود ندارد و زن به عنوان موجودی است که در سایه مرد قرار می‌گیرد؛ امید است همه ما بتوانیم در دفاع از حریم و حرمت زن در خانواده و جامعه دفاع کنیم.

در ادامه گروه همخوانی منتظران ظهور به اجرا پرداختند؛ مادریا سنوسی از کشور نیجریه دانشجوی رشته کامپیوتر از دانشگاه بوعلی سینا مترجم کتاب شهید الکرخ به ارائه مقاله خود پرداخت و شیوا گلکارزاده هنرمند صدا و سیمای مرکز همدان به ارائه دکلمه پرداخت.

دکتر خاطره واحدی از افغانستان به ارائه دلنوشته در مورد کتاب حاج جلال پرداخت، سیدمعصومه فردوسِ رضوی دانشجوی پزشکی از پاکستان مقاله در مورد کتاب من رضا هستم به ارائه مقاله پرداخت، هانیه رضایی از کشور افغانستان برای ارائه دلنوشته در مورد کشور افغانستان کارشناس رشته شیمی محض از دانشگاه بوعلی سینا و لیلاگودرزیان فرد دانشجوی دکترای مطالعات بانوان به ارائه مقاله حاج جلال پرداخت؛ همچنین خواننده همدانی حامد پیریایی دو سرود اجرا کرد و در پایان از تعدادی از نویسندگان و مترجمان در حوزه نهضت ترجمه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات