خبرهای داغ:
سرپرست دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی:
سرپرست دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: مسئله جمعیت کار ویژه دفتر امور بانوان و خانواده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۳۱
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ فهمیه زنگویی در برنامه زنده پرسمان با موضوع جمعیت و خانواده اظهار کرد: بانوان نقش زیادی در جامعه دارند، یک بانو باید در مرحله اول در فردیت خود سالم باشد و بعد در وظیفه اصلی خودش یعنی خانواده، سالم باشد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.


زنگویی از برگزاری دو کارگاه ویژه بانوان به همت سمن‌ها در این هفته خبر داد و افزود: کارگاره زیست عفیفانه بانوان و کارگاه نقش نما که به بررسی تعارضات بانوان می‌پردازند، عنوان این کارگاه هاست.


وی با اشاره به اختتامیه رویداد طراحی مد و لباس بومی اصیلا در استان، گفت: کارگاه‌ها و میزگرد‌های سلامت بانوان در دستگاه‌های اداری هم تدارک دیده شده است.


سرپرست دفتر امور بانوان وخانواده استانداری افزود: رویداد اصیلا  پنج گام دارد که گام نهایی، توانمندسازی است تا گروه‌های تولید کننده نظام مند می‌شوند و به تولید برسیم، یکی از مشکلات ما در استان، تولید انبوه با نگاه بازار شناسانه است که امیدواریم به این هدف برسیم.


زنگویی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف در طرح اصیلا نیازمند همراهی همه دستگاه‌های متولی، اصناف، طراحان و تولید کنندگان پارچه هستیم، افزود: رایزنی با سرمایه گذاران پارچه انجام شده، اما تولید ما یا در خارج از استان پسنیده نمی‌شود یا اینکه زنجیره تولید ما تکمیل نیست.


وی گریزی به اقتصاد‌های خرد استان زد و گفت: در استان اقتصاد‌های خرد زیادی داریم و می‌توانند کار کنند، اما مسئله ما تولید انبوه و اتصال به بازار کار است.


زنگویی در خصوص واگذاری تسهیلات فرزندآوری گفت: در کش و قوس این هستیم تا جوابیه درستی از سوی مسئول جذب اعتبارات به ما هم برسد، در تمام استان‌ها صف‌های طولانی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری داریم و ما جزو استان‌های خیلی بد در پرداخت تسهیلات نیستیم، اما در خراسان جنوبی به نسبت جمعیت، صف‌های طولانی داریم.


وی گفت: بیشترین تسهیلات پرداخت شده مربوط به بانک‌های دولتی استان است و طولانی‌ترین صف‌ها را هم در این بانک‌ها داریم.


به گفته وی؛ یکی از دلایل روند کند پرداخت تسهیلات این است که ما استان مصرف گرایی هستیم، خراسان جنوبی صنعتی و تولید کننده در مقابل سایر استان‌ها نیست.


زنگویی تصریح کرد: ما معادن و فروشگاه‌های زیادی داریم، اما این‌ها درآمد و سرمایه خود را در بانک‌های استان نمی‌گذارند، لذا زمانی که پرداخت تسهیلات از محل قرض الحسنه هاست، دست بانک‌ها بسته می‌شود، البته سازوکار‌هایی تعریف شده تا سرمایه گذران و معدن‌ها  را مکلف کنیم درآمد‌های خود را از استان خارج نکنند.


سرپرست دفتر امور بانوان وخانواده استانداری با بیان اینکه نگاه ویژه استاندار و معاونت‌ها را برای حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده شاهدیم، گفت: فرزند آوری پیشانی کار دولت بعد از امور اقتصادی است.

زنگویی اضافه کرد: دولت درصدد حل مشکلات فرزندآوری است چراکه مشکلات حوزه ازدواج، وام ازدواج و فرزندآوری جامعه را دچار اختلال می‌کند لذا مسئله جمعیت کارویژه دفتر  امور بانوان است و ما  به صورت ویژه پیگیر مشکلات این حوزه هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها