زنجان - تعزیه زنجان در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان به نمایش درآمد و استقبال بی نظیر شرکت کنندگان این رویداد بین المللی را به همراه داشت.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۶۰
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

درخشش تعزیه زنجان در هندوستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ مجمع عمومی ICCN که هر دو سال یکبار در یکی از شهرهای عضو با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO برگزار می شود در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ - ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ فعالیت خود را در شهر کوژیکود، ایالت کرالای هندوستان آغاز کرد.

اکبر کریمی عضو ICCN-UNESCO؛ موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان و موسسه هفت هنر نیاکان پارسی و شهرداری اصفهان از ایران در کنار دیگر اعضای شرکت کننده از سایر کشورها در این رویداد بین المللی حضور داشتند.

پژوهشگر و تهیه کننده پرونده تعزیه زنجان در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تعزیه در زنجان نام پروژه ای تحقیقاتی در قالب گزارشی تصویری از مراسم تعزیه خوانی مردم روستاهای مشکین و رجعین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ می باشد که توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همراهی صمیمانه و توجه ویژه جناب آقای امراله حسنی مدیر کل محترم اداره مذکور به زبان انگلیسی تهیه و برای ارائه به نهمین مجمع عمومی ICCN آماده گردید.

وی ادامه داد: این پرونده تصویری در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ - ۲۰ ابان ماه ۱۴۰۲ به مدت ۲۲ دقیقه پس از کره جنوبی و استرالیا در سالن اجلاس ICCN در شهر کوژیکود به نمایش درآمد که معرفی زنجان به همراه خوانش و ترجمه غزل عاشورایی زنده یاد حسین منزوی زمینه ساز آن بود.

به گفته کریمی، نمایش این پرونده تحقیقاتی در قالب تصاویر گرفته شده از مراسم و مهارت های تعزیه خوانی در زنجان مورد استقبال و احساسات شگفت انگیز شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی قرار گرفت و پس از اتمام مراسم هدیه ویژه زنجان به عنوان نمادی فرهنگی، مذهبی به دکتر وکیل جایاراجان دبیر کل ICCN اهدا گردید.

مدیر مسوول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس، افزود: تندیس ویژه‌ ی ICCN ‌که به یک نفر از هر کشور تعلق می یافت از سوی برگزار کنندگان این رویداد بین المللی در اختیار شهر زنجان قرار گرفت و پرونده تعزیه در زنجان با نظر اعضای شرکت کننده به عنوان بهترین ارائه در نهمین مجمع عمومی ICCN شناخته شد.

مجمع عمومی ICCN با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متعدد و معرفی میراث فرهنگی ناملموس جوامع محلی شرکت کننده ا در تاریخ ۱۴ نوامبر - ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲  به کار خود پایان داد.

 
ارسال نظرات