سومین نشست شورای فرهنگ عمومی در دیلم برگزار شد

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی با موضوع افزایش طلاق و کاهش ازدواج در دفتر امام جمعه شهرستان دیلم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۸۶۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی در دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار بسیج از دیلم، امام جمعه دیلم با اشاره به اینکه مهارت های زندگی باید بخوبی به جوانان آموزش داده شود، گفت: انسان ها پیش از ورود به هر مسئله ای باید مهارت خود را در آن زمینه افزایش بدهند و همچنین مهارت های زندگی پیش از ورود به زندگی در جامعه یک امر ضروری است.

حجت الاسلام محمود اسدی با تاکید بر آموزش های قبل از ازدواج درجامعه افزود: دستگاه های متولی با استفاده از تمامی ظرفیت های کارشناسان و مشاوران متخصص در حوزه آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان برای موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی، بویژه مسئله طلاق استفاده کافی را داشته باشند.

وی به نقش دستگاه های متولی قبل ازدواج در جامعه اشاره کرد، و بیان داشت: بحث مشاوره های قبل از ازدواج و بعد از ان تاثیر فراوانی در پبشگیری از طلاق دارد وبحث مشاوره پیشگیری از طلاق خود مبحثی است که بسیار جای تامل دارد و می تواند از بسیاری از طلاق ها جلوگیری کند.

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی و افزایش سواد اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در جامعه کمک فراوانی می کند، و این آموخته ها می تواند در بالا بردن توانایی تصمیم گیری در حل مشکل ها، تقویت حس مسوولیت ‌پذیری و تعهد نسبت به جامعه و تحکیم بنیان خانواده موثر باشد .

در ادامه این نشسن فرماندار شهرستان دیلم نیز مسئله آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین دغدغه های جامعه عنوان کرد و گفت: مسئله آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه تاثیر زیادی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و بویژه امر طلاق را در پی دارد.

محمد اسدی در ادامه خاطر نشان کرد: سواد اجتماعی نیز نقش مهمی در تکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری داردسواد اجتماعی رسانیدن جامعه به سطح سواد علمی بالا و تربیت کودکان و جوانانی آگاه و سازنده است تا بتوانند آمادگی رو به رو شدن با شرایط اجتماعی فردا، مشارکت فعال در تصمیم گیری های اجتماعی، توانایی برقراری ارتباط با افراد و حل مشکل ها و مسایل خویش را داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی دیلم تعامل و همفکری دستگاه های اجرایی شهرستان را با استفاده از کارشناسان و مشاورین متخصص در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار مهم برشمرد و گفت: آموزش های مختلف در مبحث آسیب های اجتماعی یکی از مصوباتی بود که اکثر کارشناسان آن را حیاتی ذکر کردند و اجرای برنامه آموزشی در حوزه آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل و همفکری همه دستگاه های متولی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار