خبرهای داغ:
به مناسبت آغاز سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز، کارگاه تخصصی فیلمنامه نویسی با تدریس استاد محمد گذرآبادی را برگزار می کنند.
کد خبر: ۹۵۵۴۰۵۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس،گفت: با توجه به مشکلات عدیده در فیلمنامه های موجود فیلمسازان استان، تصمیم بر این گرفته شد کارگاه تخصصی فیلمنامه نویسی با حضور استاد محمد گذرآبادی از اساتید شاخص فیلمنامه نویسی کشور برگزار شود.

شیشه گر با اعلام این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود اظهار داشت: در این دوره 25فیلم نامه نویس که از بین 80متقاضی انتخاب شده اند حضور خواهند شد.

این فعال حوزه سینما افزود: فیلمنامه نویسان در پنج گروه 5نفره و در بازه زمانی 15 روزه به این کارگاه دعوت شده اند.

وی تصریح کرد: هر گروه زیر نظر استاد گذرآبادی در ژانرهای مختلف، ایده بهتر را انتخاب کرده و در کارگاه فیلمنامه نویسی به پرداخت، تکمیل و نهایی کردن یک فیلمنامه کوتاه مورد نظر خواهند پرداخت.

وی همچنین ادامه داد: در این دوره بین 5 تا 10 فیلمنامه نگارش و تکمیل خواهد شد و در طول سال در اردوهای فیلمسازی ساخته خواهد شد.

شیشه گر با اشاره به اینکه فیلمنامه نویسان منتخب مورد حمایت انجمن سینمای جوان استان قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: بابت این دوره هیچ هزینه ای از هنرجویان دریافت نخواهد شد.

وی با اشاره به سطح علمی بالای این کارگاه افزود: انتظار می رود فیلمنامه نویسان به طور حرفه ای فیلمنامه نویسی را ادامه داده و فیلمنامه های تولیدی را در پرتابل تولید برای پیچینگ های بعدی انجمن ثبت نمایند.

این فیلمساز شیرازی عنوان کرد: تکمیل فرم رزومه، رده سنی 20 الی 40سال، سابقه نگارش فیلمنامه کوتاه،ارسال سیناپس یک صفحه ای فیلمنامه در یکی از ژانرهای معرفی شده با اولیت موضوعاتی مرتبط با اقتباس و شهر شیراز که قابلیت ساخت داشته باشد، از شرایط شرکت در این کارگاه تخصصی بیان کرد.

شیشه گر تصریح کرد: مشکل اصلی ما در حوزه‌های سینمایی و تولیدات تصویری مسئله فیلمنامه است، مشکل اصلی این است که محتوا تبدیل به داستان قوی و مؤثر نشده است. البته جریانات مختلفی برای حل این مشکل دور هم گرد آمده اند و اتفاقاتی هم دربرداشته است اما هنوز مشکل باقی است. باید به مسئله فیلمنامه به عنوان یکی از موانع جدی حوزه سینما و فیلم که با حل آن موفقیت‌های بسیاری عائد خواهد شد توجه ویژه شود.

این فیلمساز در ادامه با تأکید بر مسئله آموزش گفت: باید در حوزه فیلمنامه نویسی دوره‌های آموزشی کاربردی دیگری تدارک دیده شود تا به یک قوام قابل توجهی در حوزه فیلمنامه برسیم.

شیشه گر افزود: ‌در حالی که در سینمای جهان ارزش فراوانی برای فیلم نامه نویس به عنوان سازنده ایده اصلی داستان و شکل دهنده استخوان بندی فیلم قائلند، در سینمای ما به این حوزه توجه در خور نمی شود.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس ادامه داد: امیدوارم در سال آینده شاهد ظهور فیلمنامه نویسان جدی تری در استان فارس باشیم.

کارگاه فیلمنامه نویسی استاد گذرآبادی از تاریخ 23 آبان تا 8 آذرماه به میزبانی تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها