خبرهای داغ:
فزونی خبر داد

برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی طی هفته کتاب و کتابخوانی در بهار

همدان-رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار از برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه‌های متنوع فرهنگی طی هفته کتاب، کتابخوانی نو کتابدار در شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۱۶
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، معصومه فزونی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با بیان اینکه شعار امسال، سی و یکمین دوره هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار «آینده خواندنی است» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ باب کتابخانه در سطح شهرستان بهار وجود دارد که ۵ باب آن شهری و ۷ باب روستایی است که زیربنای کتابخانه‌ها 3 هزار و ۴۴۰ متر مربع است.

وی با اشاره به فرموده از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترویج فرهنگ کتابخوانی را ضروری دانست و افزود: سرانه زیر بنایی کتابخانه‌ها به ازای ۱۰۰ نفر از هر جمعیت ۲/۸۶ صدم درصد است و تعداد ۱۱۶ هزار و ۲۵ نسخه کتاب در حال حاضر در کتابخانه‌های ما موجود است که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۵/۴۳ صدم درصد است به عبارتی تقریبا به ازای هر یک نفر در سطح شهرستان یک کتاب است .

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ادامه داد: ۵ هزار و ۷۲۴ نفر اعضای فعال هستند که ۴/۸۱ درصد از مردم شریف شهرستان عضو کتابخانه های عمومی بوده و البته در پایان سال ۱۴۰۰، ۷۸ درصد رشد داشته و ۲/۸۱ درصد دو برابر شده است.

وی افزود: در حوزه توانمندسازی، عموم مردم شهرستان بهار ۴۲ هزار و ۶۵۰ هزار نسخه از ابتدای سال تا مهرماه کتاب به امانت گرفته و مورد مطالعه قرار داده‌اند و قابل توجه است که بیشترین کتاب هایی که تا کنون توسط کودک و نوجوان و بزرگسال مورد استقبال قرار گرفته در پیرامون تاریخ دین بوده است که این نشان دهنده علاقه و روحیه مردم شهرستان بهار در حوزه فرهنگی بعه خصوص ادبیات است.

فزونی با اشاره به برنامه‌های شاخص اجرا شده در حوزه‌های مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ کتاب انجام شده که شامل فعالیت‌های متنوع، نشست‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی حوزه کسب و کار،  برگزاری جشنواره بزرگ کتابخانه رضوی در بخش‌های شعر سرایی، نقاشی، پادکست و... است که تعداد ۳ هزار و ۵۲۵ نفر از عموم مردم شهرستان در این جشنواره شرکت کردند.

وی از برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: برگزاری یادبود مرحوم سلیم سلیمی‌موید، نشست تخصصی کتابخوان «رسانه و کتاب»، کتابت قرآن ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور با همکاری انجمن خوشنویسی شهرستان بهار، آیین رونمایی از کتاب دیوان اشعار عاشیق رضا باهارلی، رونمایی آلاچیق کتاب و نامگذاری بوستان کتاب در شهر صالح آباد، اجرای طرح کاروان دانایی و نواختن زنگ مطالعه، برنامه کتابخوانی به وسعت شهر، مسابقه کتابخوانی، افتتاح محافل ادبی شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی و جشن کتاب در همه کتابخانه در نظر گرفته شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ضمن تقدیر از اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین نخبگان و مردم هستند، از اصحاب رسانه درخواست کرد که به صورت تخصصی‌تر در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش موثری داشته و مهارت‌های زندگی کتابخوانی را معرفی کنند.

گفتنی است؛ در این نشست «کتاب باید هلو باشد» توسط مهدی رسولی و کتاب «فرزندپروری در عصر رسانه» توسط احمد رجبی راغب و کتاب «رسانه سلطه، سلطه رسانه» توسط فاطمه حسنی و کتاب «بهمنیار» توسط آرزو میرزائی معرفی شد و از جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بهار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات