خبرهای داغ:
تبریز- رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی فرصت سوزی مهم ترین مشکل جامعه در حوزه فناوری است دانست و گفت: اگر دنبال راه میان بر هستیم راه آن استارتاپ ها و راهکار آن عزم ملی و توجه به دانش بنیان هاست.
کد خبر: ۹۵۵۴۹۷۳
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یوسف زندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: تبلیغ خلاقیت ها در این راستا برای توازن توسعه و پیشرفت لازم است و در کنار آن اعتماد و خودباوری نیز نکته مهمی است که باید رشد یابد.
 وی اضافه کرد: زیست بوم شرکت های فناوری باید گسترش یابد و لازمه آن سوق دادن شرکت های سرمایه گذاری به این سمت است که رسانه ها در این خصوص می توانند یاریگر باشند تا نگاه فرهنگی به این راستا ترویج و گسترش یابد.

زندی توجه به مهارت ها از زمان کودکی را نیز پیشران بالندگی و خودباوری افراد عنوان و بیان کرد: طرح شهاب برای دانش آموزان مستعد و فعالیت آن ها را در این راستا  در برنامه کاری خود داریم تا زمینه ساز ورود آن ها به چرخه باشد.

فرصت سوزی مهم ترین مشکل جامعه در حوزه فناوری است

وی با بیان اینکه اعتماد سازی و تزریق امید در جامعه مهم است، اظهارداشت: با این همه داشته ها جوانان ناامید هستند و این نتیجه امپریالیسم خبری است تا کشورهای جهان سوم را تحقیر کند ولی «می توانیم» امام راحل که بر اساس عقلانیت بود امروز می تواند موثر واقع شود چراکه ما می توانیم در سایه تلاش است

زندی اظهار کرد: با وجودی که در حوزه های دفاعی، انرژی و .. توسعه یافتیم ولی هنوز زیست بوم استازتاپی کشور به بلوغ نرسیده است و امید با اعتمادسازی و امید، جوانان را به این سمت سوق دهیم که تشکیل کارگروه هایی در این راستا می تواند راه گشا باشد و کارگروه رسانه در این خصوص قطعا تاثیرگذارترین کارگروه خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی از شناسایی دوهزار و ۵۰۰ نخبه در استان خبر داد و گفت: شناسایی این نخبگان دانشجویی، دانشگاهی و ...طبق کارگروه هایی که تشکیل دادیم و بر اساس آمایش های استان صورت گرفته است.

ارسال نظرات