خبرهای داغ:

مشارکت کودک در نماز جماعت و بردن او در مسجد نقش اساسی در تربیت دینی او دارد

امام جماعت مسجد جمعه سرخه گفت: مشارکت کودک در نماز جماعت و بردن او در مسجد نقش اساسی در تربیت دینی او دارد؛ زیرا مسجد از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است و نماد اسلام به شمار می رود.
کد خبر: ۹۵۵۵۲۵۹
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در راستای تاکید بر مسجدمحوری و محله محوری بودن برنامه، دانش آموزان پایه ی چهارم دبستان پسرانه مدرسه غیرانتفاعی شایستگان سرخه جهت اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جمعه در محله اسلامی آل یاسین (ع) سرخه حاضر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین عربی امام جماعت این مسجد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از روش های تربیت کودکان که مورد تأکید حضرات معصومان (ع) است، شرکت دادن آنان در مکان ها و مراسم های مذهبی است. شرکت دادن کودکان در مراسم مذهبی، از روش های مؤثر آشناسازی آنان با ارزش های اسلامی است.

او افزود: به ویژه، مشارکت کودک در نماز جماعت و بردن او در مسجد نقش اساسی در تربیت دینی او دارد؛ زیرا مسجد از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است و نماد اسلام به شمار می رود.

امام جماعت مسجد جمعه سرخه اضافه کرد: ائمه بزرگوار (ع) در آموزش واجبات دینی و قرآن، به ویژگی های سنّی و شرایط کودکان توجه داشته اند و از امام باقر (ع) در این باره روایتی جالب نقل شده است: ما کودکانمان را از سن پنج سالگی به خواندن نماز وادار می کنیم، ولی شما از سن هفت سالگی آنها را به اقامه نماز امر کنید.

عربی بیان داشت: دانش آموزان ضمن حضور در مسجد و اقامه نماز جماعت، تعدادی از احکام برای آن ها عنوان و در پایان هدایایی به آن ها اهدا شد.  

او اضافه کرد: همچنین محفل انس با قرآن با حضور دانش آموزان این مدرسه و علی اصغر حسنان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تشکیل و دانش آموزان ضمن تلاوت قرآن و اقامه نماز، احکام احترام به پدر و مادر برای آن ها عنوان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار