خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: تابلوی پر جلوه زینب کبری (س) صبر است، صبری که عارفانه و برای خداست.
کد خبر: ۹۵۵۵۵۸۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

تابلوی پرجلوه زینب کبری (س) صبر استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در جلسه تفسیر هفتگی قرآن کریم به میزبانی مسجد رسول اکرم (ص) شهرک فرهنگیان شاهرود در سخنانی با اشاره به اینکه ما اسوه‌ها و الگو‌های حسنه و الگو‌های سیئه داریم، افزود: همه خوبان می‌توان الگو باشند، اما در قرآن دو الگو بیان می‌شود، پیامبر اسلام و حضرت ابراهیم هستند که دارای ویژگی‌های ممتاز هستند.
او با مطرح کردن این پرسش که چطور انسان ۱۴۰۰ قبل می‌تواند امروز الگوی ما باشد و چرا انسان‌های امروز نباشد، گفت: باید دقت داشت در جهان یک ثابتات داریم و یک متغیرات که طبیعی است، اما ثابتات مثل علم ریاضی است که ثابت می‌باشد و تغییر پذیر نیست و بسیاری از ثابتات علوم قابل تغییر نیست و در الگو‌ها هم اینگونه است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اخلاق و سیره پیامبر قابل تغییر نیست و خدا بهترین الگو را پیغمبر بیان می‌کند، اظهار کرد: کسانی پیامبر را الگو قرار می‌دهند که امید به آینده و فردا و قیامت دارند و کسی اعتقاد به خدا و روز جزا داشته باشد الگویش پیامبر است و ذکر خدا را همیشه در عمل دارد.
او با اشاره به آیه ۲۲ سوره رعد، تصریح کرد: این آیه صاحبان خرد را توصیف می‌کنند که به عهد خدا وفا دارند و پیمان شکن نیستند و اهل عاقبت و از قیامت هراس دارند و اهل انفاق و کمک هستند و از خدا خشیت دارند.
امینی با اشاره به میلاد حضرت زینب (س) ادامه داد: انسان اهل صبر، صبر را فقط برای خدا تحمل می‌کند و اهل اقامه نماز است و از آنی که خدا داده انفاق می‌کنند در آشکار و پنهان و بدی‌ها را با خوبی جبران می‌کنند و عاقبت به خیر دنیا و آخرت هستند و مصداق آن در غیر معصومین حضرت زینب سلام الله علیه است.
او اضافه کرد: آیت الله جوادی آملی می‌فرماید (عصمت کبری برای چهارده نفر است و عصمت صغری هم داریم که حضرت عباس و زینب کبری و فاطمه معصومه هستند) و تابلوی پر جلوه زینب کبری (س) صبر است، صبری که عارفانه و برای خداست.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: زینب کبری سلام الله علیه صبرش در مدیریت بحران معلوم می‌شود، صبر عارفانه انسان را آرام می‌کند، حضرت زینب (س) امروز و فردا الگو هست.
در این مراسم قاریان قرآن به قرائت آیات قرآن پرداخته و حاج عباس اکبریان به روایتگری شهدای این محله از جمله سردار شهید حسن عربعامری، سید تقی حسینی پرداخت و حجت‌الاسلام عجم حسنی امام جماعت مسجد با خیرمقدم مشکلات محله را بیان کرد.
در این مراسم فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود و سایر مسئولان نیز حضور داشته و مشکلات محله و مسجد را مورد بررسی قرار دادند.
این مراسم به همت نهاد امامت جمعه شاهرود، امام جماعت و هیأت امنا مسجد رسول اکرم (ص) و پایگاه صبرا حوزه بسیج خواهران صدیقه کبری (س) به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها